تاریخ انتشار : سه شنبه 24 فروردین 1395 - 14:28
کد خبر : 176

رویکردهای روابط‌عمومی باید معطوف کیفیت و محتوا باشد

رویکردهای روابط‌عمومی باید معطوف کیفیت و محتوا باشد

مهر تبریز:مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز، اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی را دو رکن مهم رویکردهای ‏روابط‌عمومی خواند و افزود: ادارات روابط‌عمومی در کنار انعکاس تلاش‌های شهرداری، باید مطالبات و ایده‌های شهروندان ‏را به مجموعه خود منتقل کنند.‏

به گزارش مهرتبریز ، میراعتماد عمادی در نشست هماهنگی ادارات روابط‌عمومی شهرداری‌های مناطق تبریز ‏با بیان این مطلب اظهار داشت: انتظارات از ادارات روابط‌عمومی بالا است و معمولاً بیشتر مطالبات و ماموریت‌ها، از مسیر ‏روابط‌عمومی‌ها می‌گذرد؛ این ویژگی ذاتی روابط‌عمومی، ایجاب می‌کند که برنامه‌های آن محتوای کیفی و تاثیرگذاری ‏بیشتری داشته باشد.‏
وی ادامه داد: شهرداری در کنار برنامه‌های عظیم عمرانی، مامور اجرای وظایف بسیار حساسی است که گاه ممکن است زیاد ‏به چشم نیایند، اینجاست که ادارات روابط‌عمومی باید نقش ریز خود را ایفا کنند.‏
عمادی با تاکید بر این‌که روابط‌عمومی، تریبون فردی هیچ شخص و مسئولی نیست، اظهار داشت: در مقابل تلاش بی‌وقفه ‏پاکبانی که پیش از طلوع خورشید، خود را به خیابان می‌رساند و در سرمای زمستان، مشغول کار می‌شود، مسئولیم و باید ‏مجاهدت پنهان بخش‌های مختلف خدماتی و عملیاتی شهرداری را انعکاس دهیم.‏
مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز،  آموزش شهروندی را از  وظایف مهم روابط‌عمومی‌ها در بحث ‏اطلاع‌رسانی خواند و گفت: اقلام تبلیغاتی باید به دور از جنبه‌های ویترینی و تشریفاتی، محتوای آموزشی داشته باشند؛ در ‏این راستا، در کنار اقدامات شهرسازی و عمرانی، روابط‌عمومی‌ها نیز موظف‌اند خطرات ساخت‌و‌ساز غیرمجاز، ترافیک، ‏شهرسازی، حاشیه‌نشینی، حفاظت از منابع آبی و آسیب‌های مختلف اجتماعی را با روش‌های تاثیرگذار، به اطلاع شهروندان ‏برسانند.‏
وی به نقش روابط‌عمومی در تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و افزود: روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با نقش راهنما و راهگشای ‏خود، از پیچیدگی‌های اداری به خصوص در بحث شهرسازی، بکاهند.‏
عمادی یادآور شد: همه تاکید داریم که باید به طرف «روابط‌عمومی مدرن» حرکت کنیم؛ اما سوال اینجاست که آیا توانستیم ‏به وظایف خود در «روابط‌عمومی سنتی» به درستی و به صورت کامل عمل کنیم؟!‏
مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز،  متذکر شد: روابط‌عمومی‌های شهرداری‌های مناطق، باید پوشش وظایف‌ ‏مناطق را در برنامه کاری خود قرار دهند و از پرداختن به اموری که تناسبی با جایگاه محدود مناطق ندارند، پرهیز کنند. ‏
وی با بیان این‌که نقش روابط‌عمومی‌ها در اعتلای اقتصاد مقاومتی بارز است، بر لزوم صرفه‌جویی در ابعاد و تشریفات ‏برنامه‌ها و مراسم‌های افتتاح و همایش‌ها و کارگروه‌ها تاکید کرد. ‏
عمادی با تاکید بر این‌که باید از نگاه کمّی فاصله بگیریم، گفت: نصب بی‌رویه بنر و پرچم، جز نازیبایی شهری، نتیجه‌ای ‏نخواهد داشت؛ بنابراین باید برنامه‌های خود را معطوف کیفیت و محتوای فضاسازی محیطی کنیم. ‏
مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز، همچنین از تلاش‌های ادارات روابط‌عمومی مناطق به خصوص در ایام ‏نوروز قدردانی کرد.‏
print

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.