مهرتبریز-مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریزوحومه گفت: اینکه در فضای مجازی  سخن ازحقوق ۷۰۰ هزارتومانی کارگران شرکت پیمانکار”ایمن مکان مهران ” از زبان اینجانب نشرمی گردد کذب محض و یک شانتاژ است.

ایمان غنی زاده روز سه شنبه درنشست خبری با خبرگزاری های استان تشریح کرد: متاسفانه سخنان ضبط شده بنده را تقطیح نموده و آن قسمت از جملات که می تواند موجب نارضایتی دربین کارگران زحمتکش پیمانکارمورد اشاره باشد منتشر کرده اند .

وی تصریح کرد :حتی یک نفر کارگر و یا کارمند شرکت واحداتوبوسرانی تبریزوحومه ادعا کند که کمترازحق حقوق قانون کار به وی حقوق داده می شود بنده حاضرم درمحاکم قضایی دادگاهی شوم،چراکه  این امکان اصلاً وجودندارد. چون احکام پرسنلی تمام پرسنل درکارگزینی شرکت، بارعایت کلیه قوانین جاری کشوری صادر می گردد.

غنی زاده افزود: بنده درآن جلسه اعلام کردم از نظر قانونی ما حق دخالت در امورات ومدیریت شرکتی که دارای شخصیت حقوقی مستقل هست،نداریم و کارگری که راضی شده با ۷۰۰ هزارتومان به پیمانکارکار کند براساس نیاز بالاجبار به این مبلغ تن داده و این مهم از وظایف  نهادهای  نظارتی ، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی می باشد.

وی تاکید کرد :پیمانکار “شرکت ایمن مکان مهران” از۹ سال قبل با شرکت اتوبوسرانی قرارداد داشته  و چندین سال هم با ترک تشریفات با این مجموعه  کار می کند!

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز وحومه اظهار داشت،متاسفانه بابروز کرونا مجبورشدیم تاتعیین تکلیف پیمانکار جدید به صورت قانونی (بااخذمجوزازهیئت مدیره محترم)بارعایت شفاف سازی کامل قرارداد این شرکت را ۴۵ روزبعلت تعطیلی دراثرشیوع کرونا وفرصت حداکثر۳ماهه برای رفع نواقصات شرایط عمومی وخصوصی مناقصه ومزایده تمدید کنیم ،که درخصوص شفاف سازی وبررسی توان مالی واجرائی پیمانکارمسیر BRT ورعایت مقررات تذکرات جدی نیز ازاعضاء محترم شورای شهر(نمایندگان محلی مردم شریف تبریز) بماداده شده است .

غنی زاده افزود؛ قبل ازحرف و حدیث های و هجمه های که اینک شامل حال بنده شده با تمام قوا پیگیر حق و حقوق کرگران از ناحیه اداره کار استان بودیم و خوشبختانه مدیرکل محترم جدید اداره کار نیز به این مهم حساسیت و اشرافیت کامل دارد .

وی با انتقاد از برخی بد اخلاقی ها یادآورشد وقتی کارگری با شرکتی که دارای هیئت مدیره می باشد کار می‌کند، بنده چگونه نسبت به اقدامات این شرکت  درقبال حتی  خواسته های به حق آنان دخالت کنم؟ شرکتی که ۹ سال هست با یک چنین روند با کارگرانش کارکرده  و سال به سال هم قراردادش متاسفانه تمدید و یا برنده مناقصه ومزایده شده است .

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریزوحومه متذکرشد : پس ازاین رخ دادها با مشاوره از کارشناسان زبده  به این نتیجه رسیدم که در شرایط فعلی هیئت مدیره‌ی محترم شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه شرایط عمومی و خصوصی مناقصه را سخت گیرانه و به گونه ای تنظیم کنند که حق و حقوق احدی زیر سوال نرود .

این مقام مسول در اتوبوسرانی تبریز و حومه تاکید کرد: اگرامروز زمزمه کارگران به فریاد تبدیل می شود و قراردادی به زعم آنان به طور خلاف قوانین وخدای نکرده در جهت تضیع حقوق آنان منعقد شده باید افرادی ذی ربط درآن قرارداد جوابگو باشند .

وی یادآورشد ؛ما میراث دارخیلی از مشکلات و معضلات دراین شرکت هستیم شرکت پیمانکاری که به فکر سود بیشتر بوده و اگر عقد قرارداد هم به نفع ویاضررشرکت بوده وحق کارگران زیرسوال رفته  چرا باید بنده را زیرسوال ببرند این نوع رند بازی  به مثابه این حکایت هست که ؛

 گنه کرد دربلـــــــــخ آهنگری

به شوشترزدند گردن مسگری

چرا وبه چه دلیل بنده باید چوب تساهل یا تسامح  قراردادهای قبلی را بخورم

وی تکراراً تصریح نمود: یکی از مهم ترین برنامه های کاری بنده وهمکارانم رعایت شفاف سازی وحذف مکاتبات دستی و بروکراسی زاید هست و با تکمیل پروسه IT  خیلی ازمعضلات خود به خود حل خواهد شد .

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: علی رغم اینکه ویروس منحوس کرونا عرصه را برما تنگ کرد و مشکل در کسب و کار رانندگان و کارگران ایجاد نمود، اما توانستیم با تدابیر لازم به حدود ۹۴۰ نفر رانندگان و کمک راننده ها و کارگران آسیب دیده ، با حمایت اعضاء محترم شورا و شهرداری تبریز مبلغ ۵۰۰ هزار تومان کمک معیشتی پرداخت کنیم.

این مدیر ارشد در اتوبوسرانی تبریزافزود:با وجود تحریم های ظالمانه اگر امکان واردات اتوبوس جدید مهیا نشود به فکر نوسازی اتوبوس‌ها خواهیم بودومجوز بازسازی ازطرف شورای محترم اسلامی شهر باتأمین مالی ازطرف شهرداری محترم تبریزصادرشده که درمراحل شناسائی پیمانکارتوانا وفنی واجرائی  هستیم ، چرا که مجموعه همکاران بنده تعمیر کاری را به تعویض کاری ترجیج می دهند .

غنی زاده درادامه با اشاره به حذف برخی هزینه های اضافی دراین مجموعه گفت: به رغم افزایش چند برابری قیمت ها  و وجود گرانی‌ها ، هزینه‌ های حوزه مدیریت این شرکت را به ۵۰ درصد کاهش دادیم.

وی  با اشاره به مهم‌ترین هدف و استراتژی خود درمدیریت شرکت واحد اتوبوسرانی، گفت: از نگاه بنده موفقیت یک مدیر درگرو  مدیریت هزینه و زمان، شفاف سازی است و تا جایی که می توانم این سه موضوع را اجرایی کرده و خواهم نمود و تمام امورات شرکت و مجوز ازمراجع ذی صلاح، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و هوشمندسازی از اهداف اصلی  حوزه مدیریتم خواهد بود هرچند که این اتفاق به مذاق برخی ها خوش آیند نیاید.

این مقام مسول همچنین خبر از راه اندازی  اپلیکیشن جدید توسط همکاران خود درحوزه ی فناوری وتوسعه  داد و افزود:  مردم با نصب این  اپلیکیشن روی گوشی های همراه خود خواهند توانست مکان دقیق اتوبوس‌ها را رصد کنند.

غنی زاده  خاطر نشان شد: بعد از تکمیل و راه اندازی مرکز کنترل هوشمند در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه تمامی مسیرهای BRT از این مرکز بدون حضور فیزیکی پلیس از طریق دوربین کنترل می گردد و خودروی متخلف در مسیر اتوبوس‌های BRT توسط پلیس مستقردر این شرکت جریمه می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه ؛درارتباط با خودرو این شرکت که دراختیار مدیرعامل محترم قبلی قرار دارد عنوان کرد: در این ارتباط  مکاتباتی با مدیرعامل محترم سابق شرکت جهت تحویل خودروی mvm شرکت واحد اتوبوسرانی تبریزصورت گرفته و ایشان نیز بدون درخواست کتبی وبدون اخذقیمت روزخودرو توسط کارشناس رسمی اقدام به واریزی که حدود یک سوم قیمت روز خودرو فوق می باشد به حساب شرکت واریز کرده وهنوزهم درخواست کتبی ازطرف سازمان آرامستانها برای خرید خودروی شرکت که نزدیک به ۴ماه درتصرف اقای جلالی میباشد به این شرکت ارسال نشده است؛ چراکه واگذاری ویا فروش اموال شرکت باستناداساسنامه وقانون تجارت ازاختیارات اعضای محترم هیئت مدیره میباشد که  با این فرآیند وواگذاری خودروموافقت نکردند.

وی با اشاره به دیگراقدامات ارایه شده جهت رفاه حال پرسنل این شرکت افزود: راه اندازی سامانه‌ی خدمات پرسنلی درشرکت واحد اتوبوسرانی تبریزگام بزرگی هست که تمام مکاتبات مرتبط با پرسنل و اطلاعیه ها از جمله واریز حقوق، ابلاغیه‌های پرسنلی و غیره از طریق این سامانه انجام‌ ‌شود.

این مدیر ارشد شهرداری تبریز درشرکت اتوبوسرانی در پایان عنوان کرد:تفاهم نامه‌ای جهت خرید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس منعقدشده است وبراساس این تفاهم نامه، خرید ۱۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری، ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی یورو شش و ۱۰۰ دستگاه دیزلی به ناوگان شرکت اضافه گردد و چنانکه وزارت محترم کشور با تامین اعتبارموافقت کند وکمک ۵۰ درصدی دولت تحقق  یابد عمده مشکلات ناوگان شهری تبریزتا حدوی برطرف خواهد شد .

———————-

ایمان غنی زاده : مدیرعامل قبلی درخواست کتبی وبدون توجه به مکاتبات وبدون اخذ قیمت روز خودرو توسط کارشناس رسمی دادگستری؛ اقدام به واریزی حدود یک سوم قیمت روز خودرو فوق می باشد به حساب شرکت نموده وهنوز هم درخواست کتبی ازطرف سازمان آرامستانها برای خرید خودروی شرکت که نزدیک به ۴ ماه درتصرف آقای جلالی میباشدبه این شرکت ارسال نشده است؛چراکه واگذاری ویا فروش اموال شرکت باستناداساسنامه وقانون تجارت ازاختیارات اعضای محترم هیئت مدیره آن شرکت میباشد که با این فرآیند و واگذاری خودرو موافقت نکردند.

print