به گزارش مهر تبریز، عبدالرحیم قاصدی با اعلام این مطلب گفت: فعالیت با تاکسی های گردشی که بصورت سرگردان در سطح شهر تردد دارند بعلت هزینه بالای سوخت و تعمیر و نگهداری برای رانندگان آنها مقرون به صرفه نیست.

وی افزود: فعالیت تاکسی ها به صورت سرگردان علاوه بر ایجاد ترافیک در نقاط مختلف شهر موجب آلایندگی هوای شهر نیز میشود.

قاصدی اظهار داشت: پس از بررسی های کارشناسی و تعریف مسیرهای تاکسیرانی جدید در کلانشهر تبریز و شهرک های اطراف این شهر، احتمال اینکه بسیاری از تاکسیهای گردشی موجود درخطوط ساماندهی شوند  وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز ادامه داد: بنابرین ازنظر ارزش ریالی هیچ فرقی بین تاکسیهای ویژه فرودگاه و ترمینال و بیسیم و خطی و گردشی وجود نداشته و هرزمانی براساس نیازسنجی های صورت گرفته توسط سازمان تاکسیرانی احتمال دارد تعدادی تاکسی گردشی به خطی تغییر یابد.

وی افزود: همچنین احتمال دارد در صورت نیاز تعدادی از تاکسی های گردشی یا خطی جهت فعالیت در خطوطی که تقاضای سفر افزایش یافته ساماندهی وبکارگیری شوند.

قاصدی در پایان گفت: با توضیحات گفته شده، قیمت گذاری تاکسیها بر اساس  گردشی یا خطی بودن توسط معدودافراد سودجو بی پایه و اساس بوده  و مالکین تاکسیها توجه داشته باشندکه حتی موقع نوسازی ناوگان و  تبدیل به احسن تاکسیهای فرسوده نیز تسهلات پرداختی و ارزش گواهی اسقاط تمامی تاکسیهای فرسوده خطی و گردشی یکسان و ۵۵میلیون ریال میباشد.

print