به گزارش مهر تبریز، فرخ جلالی با بیان این مطلب گفت: برای کاهش هزینه‌های تاکسیرانان، در سال جاری معاینات فنی خودرو توسط سازمان تاکسی‌رانی شهرداری تبریز، با قیمت تمام شده و سود حداقل ۵۰ درصد کمتر از سایر مراکز برای رانندگان انجام می‌شود و هم‌چنین آماده همکاری با بخش خصوصی برای احداث تعمیرگاه اختصاصی برای تاکسیرانان هستیم که زمین و غرفه‌ها از طرف سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز می‌توانیم به آن‌ها اختصاص دهیم.

  وی احداث جایگاه‌های اختصاصی سوخت برای تاکسی‌رانان را از جمله اقدامات این سازمان در جهت رفاه تاکسیرانان دانست و افزود: با احداث این جایگاه‌ها در سطح شهر، زمان انتظار و نوبت دهی تاکسی‌ها کاهش یافته‌است و در صورت تامین سوخت و هزینه‌های این جایگاه‌ها، زمان فعالیت این جایگاه‌ها شبانه روز خواهد بود.

  وی هم چنین در بخشی از سخنان خود از اختصاص مسیرهای ویژه برای تاکسی‌ها خبر داد و تاکید کرد: طبق جلساتی که با فرمانداری، پلیس راهور و سایر دستگاه‌های مربوطه داشته‌ایم، شش مسیر ویژه به شورای عالی ترافیک پیشنهاد شده‌ و فعلا در حال بررسی است.

  جلالی با اشاره به وجود حدود ۵۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در سطح شهر، گفت: از میان ۴۵۵۳ خودرو برای تعویض ثبت نام  و ۲۹۱۰ دستگاه تاکسی تحویل رانندگان شده‌ است و از طرفی وام تاکسی‌های فرسوده در سراسر کشور ۲۰ میلیون تومان است که در تبریز به همت شهرداری و سازمان تاکسیرانی این مبلغ را به ۲۵ میلیون تومان افزایش داده‌ایم.

  وی در خصوص تنوع خودروها برای تعویض در طرح خودروهای فرسوده، یادآورشد: طبق قراردادی که مابین اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور و تاکسیرانی شهرداری تبریز تنظیم شده است، خودروی سمند و پژو و در برخی مواردی خودروی آریو به تاکسیرانان تحویل داده می‌شود و خودرویی همچون پراید که خط تولید آن مشخص نیست برای تاکسیرانان با اقساط پنج ساله، خودرویی مقرون به صرفه محسوب نمی‌شود و از این رو از پراید در این طرح استفاده نشده‌است.

  وی هم چنین حمل و نقل در داخل شهر را از وظایف شهرداری تبریز دانست و افزود: فعلا مجوزی برای تاکسی‌های اینترنتی صادر نشده‌است و این عمل با تاکسی بیسیم ۱۳۳ خواهد بود.

  جلالی با اشاره به فعالیت و مسافرگیری خودروهای شخصی در سطح شهر، بیان کرد: ضروری است پلیس راهور با این خودروها برخورد جدی کند و با اعمال قانون و جریمه‌های سنگین، مانع فعالیت خودروهای شخصی در سطح شهر شود و در این راستا جلسات متعددی با پلیس راهور و دستگاه‌های مربوطه داشته‌ایم.

  وی از شهروندان درخواست کرد که از تاکسی‌ برای حمل و نقل در شهر استفاده کنند، چرا که عدم وجود کرایه مشخص برای خوروهای شخصی، نبود کارت بهداشت و یا معاینات پزشکی برای راننده، بی‌توجهی به نظافت خود ماشین، نبود کارت شهری و عدم آگاهی مسافران از سلامت روانی و اخلاقی راننده ماشین شخصی از جمله مواردی است که سبب بروز مشکل می‌شود.

  وی تاکید کرد: در بودجه ۹۶ شهرداری تبریز، بیمه تکمیلی برای تاکسیرانان در نظر گرفته شده‌است و با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی، لوازم یدکی خودرو و دستمزد تعمیر ماشین، با هماهنگی شورای شهر ۱۵ درصد کرایه‌ها افزایش مییابد که در حال حاضر فعلا این مصوبه ابلاغ نشده‌است.

  جلالی یاد آورشد: طبق مذاکرات انجام شده، تاکسی تلفنی‌ها موظف اند از تاکسی‌های پلاک عمومی هم در میان دیگرخودروهای خود استفاده کنند.

 وی در خصوص طرح پرداخت الکترونیکی کرایه‌ تاکسی‌ها گفت: طبق بررسی‌ها و قراردادهای انجام شده به احتمال قوی از شهریور سال جاری امکان پرداخت کرایه الکترونیکی برای تاکسی‌های شهری، فرودگاهی و ترمینالی فراهم می‌شود.

  وی با اشاره به برنامه‌های سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز برای تبریز ۲۰۱۸، بیان کرد: برای میزبانی شایسته از گردشگران تبریز ۲۰۱۸، در مرحله اول برای ۲۳۰نفر از رانندگان دوره‌های یادگیری و مکالمه زبان انگلیسی برگزار می‌شود که در روزهای آینده این دوره‌ها برای تعداد زیادی از رانندگان اجرایی می‌شود و از طرفی برای تشویق و ترغیب رانندگان به شرکت در دوره‌ها، مستمری هرچند محدود و یا تخفیف در پرداخت عوارض برای رانندگان در نظر میگیریم

print