مهرتبریز: دهمین جلسه عمومی شورای اسلامی استان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان با هدف بررسی مشکلات راهی شهرستانها برگزار شد.
به گزارش مهر تبریز، ابولقاسم سلطانی در این جلسه اظهار کرد: راه شهرسازی در استان وظیفه ساخت و احداث راه های استان بین منطقه ای و نظام شهرسازی را برعهده دارد.

وی اعلام کرد:در حال حاضر، در استان ساخت ۴۰۰ کیلومتر آزادراه در حال اجرایی است. وضعیت مالی بسیار نابسامانی است در استان ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه زیرساخت های ریلی و جاده ای در حال اجراست ، هر سال توان جذب سه هزار میلیارد تومان اعتبار را برای این حوزه داریم.

وی با بیان اینکه بحث بازآفرینی شهری، دغدغه نظام و رئیس جمهور است، در خصوص بهسازی راه های استان گفت: در خصوص بهسازی راه های روستایی اساسنامه و موافقت نامه هایی تصویب شده که طبق آن عمل می کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پاسخ به سوال یکی از اعضای شورا در خصوص نیمه تمام ماندن کنارگذر ایلخچی بیان کرد: کنار گذر ایلخچی به دلیل کمبود اعتبارات به اتوبان تبریز- ارومیه متصل خواهد شد.

بهبود جعفری، نماینده شهرستان اهر در شورای اسلامی استان نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از مطالبات مردم اهر تکمیل و اتمام بزرگراه اهر- تبریز است چرا که به تعویق افتادن آن منجر به افزایش تصادفات جاده ای و باز ماندن منطقع از توسعه شده است.

وی افزود: این شهرستان در شاهراه گردشگری استان قرار گرفته و برای توسعه گردشگری، یکی از مطالبات مردمی، اتمام جاده اهر- مشکین شهر است.

فریدونی، نماینده شهرستان هشترود در شورای اسلامی استان گفت: بسیاری از راه های روستایی و شهری این شهرستان از بین رفته است و نیازمند بهسازی این راه ها هستیم.

رحیمی نماینده شهرستان آذرشهر نیز در شورای استان گفت: شهرستان آذرشهر به عنوان یکی از شهرستان های صنعتی استان، بزرگترین شهرک صنعتی شمال غرب را داراست با این حال، به دلیل نبود پل غیرهم سطح در ورودی این شهرک، سالانه شاهد تصادفات جاده ای و فوت ۳۰ نفر از کارگران هستیم، طرح مطالعاتی آن انجام شده ولی در ردیف بودجه ملی مطرح نشده است.

وی افزود: در شان استان نیست که در ورودی بزرگترین شهرک صنعتی پل نباشد.

ارحمی نماینده شهرستان هریس در شورای استان نیز گفت: گردنه حیران عامل توسعه استان های شمالی است و به عنوان جاذبه گردشگری محسوب می شود، گردنه ای دیگر در شهرستان هریس به طرف مشکین شهر وجود دارد که به دلیل طبیعت بکر می تواند تبدیل به جاذبه توریستی شده و توسعه منطقه را به دنبال داشته باشد، با این حال اعتبارات شهرستانی برای احداث راه ارتباطی محدود است، همچنین احداث راه ارتباطی بین اردبیل و استان مطالبه مردمی است که توجیه اقتصادی هم دارد .

اعظم نعیمی

print