مهرتبریز-مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه بر لزوم پرداخت سهم دولت جهت تامین هزینه های جاری ناوگان حمل و نقل عمومی درونشهری اتوبوسرانیها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز،، فرخ جلالی با اعلام این مطلب افزود: هزینه تمام شده ی جابجایی هر یک از مسافران اتوبوس های درون شهری در سطح شهر تبریز به صورت میانگین ۱۲۰۰۰ ریال است  که یک سوم  از این مبلغ از شهروندان اخذ و بقیه از طرف شهرداری تبریز پرداخت می گر و اگر حمایت مالی شهرداری تبریز نباشد قادر به ارائه خدمات  نخواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه شهروندان تنها یک سوم از هزینه جابجایی و مسافرت های درون شهری خود با اتوبوس را به شهرداری پرداخت می کنند اظهار داشت: بر اساس قوانین، شهروندان، دولت و شهرداری ها هر کدام بایستی یک سوم هزینه مسافرت با اتوبوس را پرداخت نمایند.
وی با ابراز نارضایتی از عدم پرداخت سهم دولت در تامین نیازهای شرکت های واحد اتوبوسرانی اضافه کرد: با وجود اینکه دولت متعهد شده که یک سوم هزینه جابجایی مسافران درون شهری را پرداخت نماید اما متاسفانه چندین سال است که هیچ یارانه ای به شهرداری ها در این خصوص پرداخت نکرده است و این امر مشکلات عدیده ای را برای اتوبوسرانی ها بالاخص در کلانشهرها بوجود آورده است.
جلالی با بیان اینکه شهرداری تبریز تنها نهادی است که به تعهدات خود در زمینه حمل و نقل درون شهری آن هم بصورت مضاعف عمل می کند تاکید کرد: خوشبختانه شهرداری تبریز تنها نهادی است که شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه را در تامین هزینه های خود یاری می کند به طوری که این شرکت هزینه های خود برای خرید اتوبوس، پرداخت حقوق پرسنل و تعمیرات و نگهداری اتوبوس ها را با حمایت شهردار محترم تبریز و از محل کمک های پرداخت شده توسط شهرداری تبریز تامین می نماید.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه اظهار داشت: با توجه به وضعیت نامناسب مالی شهرداریها ، در صورتی که کمک های شهرداری تبریز به این شرکت تعلق نگیرد، حتی برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و رانندگان نیز ناتوان خواهیم بود.
جلالی در پایان با تاکید بر لزوم مشارکت شهروندان در تامین هزینه های ناوگان حمل و نقل عمومی و نگهداری ناوگان  افزود: از شهروندان محترم درخواست می گردد در سفرهای درونشهری خود حتما” کرایه ی سفر خود را با استفاده از کارت بلیت پرداخت نمایند تا ضمن تامین بخشی از هزینه های اتوبوسرانی، برخی از مشکلات موجود در تامین هزینه های جاری نیز کاهش یابد.

print