مهر تبریز: معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از تصویب کلیات اجرای طرح ‏سیکل ترکیبی نیروگاه تبریز خبر داد.‏
به گزارش مهر تبریز،  غلامرضا شافعی، در حاشیه بازدید از چندین طرح عمرانی استان، در گفت و گو با ‏خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح سیکل ترکیبی نیروگاه تبریز با سرمایه گذاری خارجی صورت می گیرد که کلیات ‏طرح مورد موافقت سرمایه گذار قرار گرفته و از استان نیز پیشنهادات مشخصی به تهران رسیده که ما پیگیر این پیشنهادات ‏خواهیم بود.‏
وی افزود: با اجرای طرح مذکور تکنولوژی نیروگاه حراراتی فعلی تبریز تبدیل به تکنولوژی کلاس ‏F‏ می شود که برای ‏تحقق این مهم نیازمند مساعدت های مسئولان کشوری در جهت ارائه مجوزهای مورد نیاز هستیم.‏
شافعی با بیان اینکه استاندار آذربایجان شرقی و معاون عمرانی وی تلاش های ارزنده ای برای تصویب این طرح در شورای ‏اقتصاد و قبول شرایط ما از طرف سرمایه گذار خارجی انجام دادند، تصریح کرد: راندمان نیروگاه جدید در صورت تحقق ‏طرح، حدود ۶۰ درصد با حداقل میزان مصرف سوخت خواهد بود؛ در حالی که راندمان نیروگاه فعلی تنها ۳۴ درصد است.‏
معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشورابراز داشت: کار مهمی که در استان آذربایجان ‏شرقی در ارتباط با پروژه های نیروگاهی انجام گرفته، توجه به امر توسعه است؛ به هرحال نیروگاه حرارتی تبریز یک ‏نیروگاه بسیار قدیمی با عمر ۴۰ ساله است که تکنولوژی آن قدیمی شده و عمر نیروگاه نیز تقریبا به اتمام رسیده است.‏
این مسئول خاطرنشان ساخت: با این اوصاف باید به فکر محیط زیست هم باشیم و از هدر رفت سوخت جلوگیری کنیم که در ‏این جهت تلاش هایی صورت می گیرد و آذربایجان شرقی در این عرصه از سایر استان ها پیشتاز بوده و توانسته است برای ‏اجرای پروژه های نیروگاهی سرمایه گذار خارجی جذب کند.‏

جاده تبریز- اهر جز پروژه های اولویت دار کشور به شمار می رود

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به آخرین وضعیت جاده تبریز- اهر با بیان اینکه این پروژه به چندین قسمت تقسیم ‏بندی شده که هر قسمت از پیشرفت فیزیکی و تخصیص اعتبار متفاوتی برخوردار است؛ یادآور شد: به نظر می رسد پرداخت ‏ها متناسب با ظرفیت و توان کاری صورت نگرفته و اگر در سال جاری بتوانیم اعتبارات  را بر اساس صورت وضعیت ها ‏جذب کنیم این پروژه به زودی به ثمر می رسد.‏
شافعی اذعان داشت: برای پروژه جاده تبریز- اهر سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و قرار بود علاوه بر ‏آن از محل های دیگری نیز مبالغی به این پروژه اختصاص یابد که تنها نصف اعتبار مصوب آن یعنی هفت و نیم میلیارد ‏تومان پرداخت شد.‏
معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تاکید کرد: جاده تبریز- اهر جزو پروژه های ‏اولویت دار کشور به شمار می رود و تا آنجا که بتوانیم در جهت تامین اعتبار این پروژه تلاش می کنیم.‏

اجرای بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه توسط دولت

این مسئول توضیح داد: دولت در حال حاضر به میزان ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا دارد که سالانه حدود ‏یک دوازدهم آن قابل پرداخت است؛ بنابراین حتما باید پروژه ها را اولویت بندی کنیم که این اولویت بندی بر اساس کار ‏کارشناسی و امکانات موجود صورت می گیرد و رئیس جمهور محترم در هر سفر خود به استان ها این اولویت ها را اعلام ‏می کند.‏