مهرتبریز: سرپرست شهرداری تبریز با اشاره به مشکلات و چالشهای بازار تبریز، گفت: برنامههای آمادهسازی بازار برای رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸، نیازمند مدیریت همدل دستگاههای مختلف اجرایی و مشارکت بازاریان و اصناف است.
به گزارش مهرتبریز، محمدحسین اسحقی در جلسه راهبردی پروژه بازار بزرگ تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری تبریز در چند سال گذشته، برنامههای تحکیم بازار را با اقدامات گسترده و بودجهگذاریهای دایمی پوشش داده است؛ عملیات کفسازی در بازارهای قیزبستی، قندفروشان، حرم خانه، کفاشان، سرای گرجیلر، از جمله اقدامات شهرداری در بازار تاریخی تبریز بوده که جمعاً به وسعت ۸ هزار مترمربع، با سنگهای مقاوم سازگار با فضای تاریخی بازار اجرا شده است.
وی با تاکید بر تقویت زیرساختهای گردشگری بازار، اظهار داشت: با توجه به فرصت محدود تا «تبریز ۲۰۱۸» مرمت سرویسهای بهداشتی و کفسازی محوطههای باز، از ضرورتهایی است که باید پیش از آغاز دوره سرما، تسریع شود.
سرپرست شهرداری تبریز تاکید کرد: دو مجموعه میراث فرهنگی و شهرداری بریز، با درک دقیقی که از وظایف و ماموریتهای یکدیگر دارند، باید مشکلات ساختاری بازار را در قالب یک مدیریت همدل و متحد رفع کنند.
در این جلسه مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان و شهردار منطقه ۸ تبریز نیز حضور داشتند.