اجرای هم زمان پروژه های ترافیکی شهرداری/تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای روانسازی ترافیک تبریز در سال جاری
اجرای هم زمان پروژه های ترافیکی شهرداری/تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای روانسازی ترافیک تبریز در سال جاری

مهرتبریز-معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز از اجرای همزمان پروژه ها و طرح های ترافیکی با هدف رفع معضل ترافیک درون شهری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری۱۰۰میلیارد تومان برای روانسازی ترافیک تبریز تخصیص یافته است. به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ محمدرضا روشنی در جریان برگزاری یکصد و شصت و […]

مهرتبریز-معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز از اجرای همزمان پروژه ها و طرح های ترافیکی با هدف رفع معضل ترافیک درون شهری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری۱۰۰میلیارد تومان برای روانسازی ترافیک تبریز تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ محمدرضا روشنی در جریان برگزاری یکصد و شصت و پنجمین جلسه پارلمان شهری تبریز به تشریح اقدامات اجرایی شهرداری تبریز برای مدیریت و روانسازی ترافیک درون شهری پرداخت و افزود: پروژه های عمرانی با پیوست ترافیکی به طور همزمان در تبریز اجرا می شود.

وی اجرای پروژه احداث تقاطع غیر همسطح، خرید و نصب دوربین های ترافیکی، اجرای مسیرگشایی و ساماندهی معابر، اصلاح هندسی معابر، هوشمند سازی زیرساخت های نرم افزاری تبریز مانند اجرای فیبرنوری در سطح تبریز، احداث مسیر های دوچرخه سواری، توسعه حمل و نقل عمومی، مدیریت حمل و نقل بار و احداث مرکز کنترل ترافیک تبریز را از جمله اقدامات همزمان شهرداری تبریز برشمرد.

روشنی خاطر نشان کرد: اجرای طرح های ترافیکی مانند محدودیت تردد، در کنار پروژه های عمرانی شهرداری می تواند در کاهش بار ترافیکی موثر باشد که مستلزم همراهی سایر ارگان ها و دستگاه های مرتبط است.

وی ادامه داد: این فضا در جامعه ایجاد شده که مسؤل مدیریت ترافیک تبریز، شورا و شهرداری است در حالی که این صحیح نیست بلکه ما جزئی از این مجموعه مدیریت ترافیک شهری هستیم که موظف به ایجاد زیرساخت هایی چون پل و معبر و.. هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به اینکه چهل درصد مدارس خصوصی و شصت درصد مدارس دولتی با نصب گاردریل، تابلو و… ایمن‌سازی شده اند، ادامه داد: ۹۰ درصد پروژه‌های شهری ترافیکی هستند و اکثرا در نقاط شریانی شهر هستند.

روشنی اظهار کرد: از طریق نرم افزار گوگل مپ اطلاعات و داده هایی لازم برای مدیریت ترافیکی تبریز را استخراج می کنیم و در کنار آن مشاهدات میدانی نیز داریم که با تطبیق آنها داده های نرم افزاری دقیقی برای تدوین برنامه های کاربردی مدیریت هوشمند ترافیکی تهیه خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: شهر تهران، ۴۱۶ کیلومتر معبر دارد و هشت درصد معابر آن در ترافیک سنگین قرار دارد و این در حالی است که شهر تبریز تنها چهار دهم درصد ترافیک سنگین معابر دارد.

همچنین روح الله رشیدی رییس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز مصوبات کمیسیون ماده پنج را در تقابل پروژه های انسان محوری دانست و گفت: لازم بود مدیریت ارشد استانی که تاثیرگذار هستند در این جلسه حضور پیدا می کردند تا در مدیریت کلان ترافیک شهری تبریز نقش تاثیرگذاری را به عهده می گرفتند.

وی با بیان اینکه تجاری سازی شهر عامل اصلی ترافیک و گره معابر شهری است اظهار کرد: کمتر از چهل درصد از چهار میلیون سفر روزانه در شهر مربوط به مترو و اتوبوس و تاکسی است و بیش از ۶۰ درصد سفر های درون شهری از طریق خوردو های شخصی صورت می گیرد.

رشیدی با اشاره به اینکه ضرورت دارد پروژه‌های شهری با برنامه ریزی دقیق اجرا شود، افزود: توسعه بیش از پیش ناوگان حمل و نقل عمومی از مهمترین راهکار های مدیریت ترافیک شهری است.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز در ادامه این جلسه به بررسی راه کارهای موثر در مدیریت ترافیک شهری پرداخت و گفت: باید مدیریت پارکینگ محقق شود تا دیگر طرح های مدیریت شهری نیز جوابگو باشند.

یاسین بجانی سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز اجرای مصوبات ترافیکی سال‌های گذشته را ضروری اعلام و عنوان کرد: برخی گره های ترافیکی مربوط به مجموعه ها و ادارات مختلف مانند بیمه ایران در میدان جهاد، ساختمان های پزشکی، مدارس دولتی و خصوصی است.

وی با بیان اینکه اجرای همزمان چند پروژه عمرانی در این فصل از کار، طبیعی است که ترافیک ایجاد کند گفت: شورا و شهرداری تدبیری بیندیشند تا اجرای پروژه های عمرانی از ابتدای سال آغاز شود.

بجانی ادامه داد: پنج ماه نخست سال فصل کاری شهرداری ها محسوب می شود ولی زمانبر بودن فرایند برگزاری مناقصه، اجرای پروژه های عمرانی را با تعویق روبرو می کند.

علی نوای باغبان رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز همچنین بر اهمیت حضور مسولان دولتی در جلسات بررسی و تعیین راهکار رفع معضل ترافیک شهری تبریز تاکید و اظهار کرد: لازم است در کنار تبیین سیاست های شورای اسلامی به شهرداری، به ارگان های دولتی نیز حساسیت موضوعات مختلف مانند ترافیک شهری منتقل شود.

وی با بیان اینکه لازم است هر کدام از اعضای شورای اسلامی شهر راهکارهای عملیاتی برای موضوع ترافیک داشته باشند، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی مهمترین راهکار رفع ترافیک تبریز است.

شهرام دبیری رییس شورای اسلامی شهرتبریز همچنین به بررسی موضوعات و راه کارهای مطروحه در این جلسه پرداخت و گفت: فرهنگ سازی و توسعه زیرساخت های شهری ضروری است.

وی اعلام کرد: ضرورت دارد با تصویب و اعمال برخی ضوابط افزایش بار ترافیکی ناشی از فعالیت کاربری ساختمان های پزشکی و مدارس کنترل شود.

دبیری با اشاره به ضرورت نصب دوربین ها و ثبت تخلفات با هدف کاهش بار ترافیکی افزود: شورای اسلامی شهر تبریز با تصویب و اجرای احداث دو دهکده سلامت در شرق و غرب تبریز می تواند پزشکان تبریز را در آن محل تجمیع کند.

وی همچنین در خصوص ضرورت آغاز اجرای پروژه های عمرانی از ابتدای هر سال با برنامه ریزی دقیق گفت: مطالعات جامع پروژه‌های سال آتی از امروز آغاز شود و بلافاصله بعد از تصویب بودجه، این پروژه اجرایی شود تا فصل کاری را از دست ندهیم.

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵