شهردار تبریز در بازدید از خط ۲ مترو مطرح کرد:
تسریع و بازنگری در کاهش زمانبندی اتمام پروژه مترو
مهر تبریز: شهردار تبریز در بازدید از ایستگاه های فاز اول خط ۲ قطار شهری از نصب روزشمار اتمام پروژه بازدید و بر لزوم تسریع و بازنگری در کاهش زمانبندی اتمام این ایستگاهها تاکید کرد.
به گزارش مهر تبریز،یعقوب هوشیار در جریان بازدید از ایستگاه های فاز اول خط دو از نصب روز شمار اتمام پروژه بازدید و بر لزوم تسریع و بازنگری در کاهش زمانبندی اتمام این ایستگاهها تاکید کرد.
شهردار تبریز ضمن روند مطلوب فرآیند اجرا براساس برنامهریزیهای گذشته تاکیدکرد: با وجود پیشبرد عملیات اجرایی در خط یک و دو بر اساس زمانبندی، تذکرات لازم نیز به عوامل اجرایی برای بررسی روند موجود و نیل به اهداف متصور در پروژه خط دو داده شد تا در هفتههای آتی با آنالیز همه جانبه بتوانیم راههای کاهش زمانبندی و تسریع عملیات اجرایی را مورد توجه قرارد هیم.
وی افزود: نصب روز شمار در راستای مکلف دانستن شهرداری و پیمانکار در قبال اطلاع رسانی شفاف و صریح به شهروندان است؛ خوشبختانه در سال قبل با نصب روز شمار و با اتمام ایستگاههای ناقص خط یک با همت همکاران عزیز در مجموعه مترو و پیمانکاران توانستیم به اهداف مورد نظر نائل شویم.
هوشیار همچنین تصریح کرد: در بازدید امروز از پروژه نیز با همراهی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی دستور داده شد که در زمان بندی اعلامی بازنگری صورت پذیرد. ما تلاش میکنیم با آزادسازیهای مناسب در مسیر ایستگاهها و تغییر روشهای اجرا، زمانبندی اعلامی را کاهش دهیم؛ زیرا مردم منطقه در طی این سالها، مرارتهای ساخت و اجرای مسیر و ایستگاهها را تحمل کرده اند و لازم است با تسریع عملیات اجرایی این آزردگی به حق شهروندان را جبران شود.
یعقوب هوشیار با اشاره به افق طرح و اتمام پروژه در ایستگاههای فاز اول در سه ماهه اول ۱۴۰۴ تصریح کرد: هم اکنون دو دستگاه حفار (TBM) از شرق و غرب تبریز به حفاری تونل عمیق مشغول اند و طبق زمان بندی پیش میروند و ایستگاههای فاز اول از ایستگاه قراملک تا میدان دانشسرا در خط دو در اولویت اجرایی قرار دارند.
شهردار تبریز به پیگیریها و جلسات هفتگی مترو نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین موانع ما، در خط دو، تملکات لازم در مسیر و پیرامون ایستگاهها است که با تلاش مضاعف تلاش می کنیم تا این موانع رفع شود.
شهردار تبریز ادامه داد: سایر موانع نیز با همت جمعی مدیریت شهری و استانی مرتفع میشود که جا دارد از توجه ویژه استاندار محترم آذربایجان شرقی قدردانی کنیم که با جدیت تمام مخصوصاً در موضوع فاینانس خط دو پیگیر هستند و تامین منابع مالی لازم هم از سوی دولت محترم و هم شهرداری انجام یافته است.
خط دوم متروی تبریز به طول حدود ۲۲.۴ کیلومتر، در حال حاضر طولانیترین مسیر از شبکه ریلی کلانشهر تبریز است. این خط، شامل ۲۰ ایستگاه است که از محدوده زمینهای قراملک تبریز (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، در ایستگاه میدان کهن (محققی) دارای ایستگاه تبادلی با خط یک بوده و از طریق میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و ضمن عبور از میدان شهید فهمیده باغمیشه به سمت شهرک نصر، مرزداران، دانشگاه آزاد، نمایشگاه بین المللی و نهایتاً در میدان بسیج خاتمه مییابد.
روزشمار اتمام پروژه در ایستگاه قره آغاج (شماره ۵) خط دو مترو تبریز، چهارمین تابلوی روز شمار نصب شده در خط دو است که پیش تر در ایستگاههای ۱ و ۲ و ۸ نیز نصب شده است.
لینک کوتاه :
https://www.mehrtabriz.ir/?p=70282
برچسب ها
عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای میلادشهر به ایستگاه آخر رسید
مهر تبریز: سرپرست سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری تبریز گفت: عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای میلادشهر به ایستگاه آخر رسیده و به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
خانه کودک پارک باغشمال الگوی اعتماد سرمایهگذاری در تبریز
مهرتبریز-عضو شورای اسلامی شهر تبریر با اشاره به اینکه شهر بدون سرمایه بخش خصوصی توسعه نمی یابد ، گفت: امیدوارم پروژه خانه کودک پارک باغشمال به الگوی اعتماد سرمایهگذاری در تبریز تبدیل شود.
سرپرست جدید سازمان سرمایهگذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تبریز معرفی شد
مهرتبریز-با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز سرپرست جدید سازمان سرمایهگذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تبریز معرفی شد.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.