مهرتبریز-جانشین فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت: در شرایط کنونی و با توجه به تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، توجه به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی های داخلی، بهترین گزینه برای نجات اقتصادی کشور است. به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ پاسدار تقی پور در جلسه مجمع عالی بسیج سپاه ناحیه امامت تبریز […]
مهرتبریز-جانشین فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت: در شرایط کنونی و با توجه به تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، توجه به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی های داخلی، بهترین گزینه برای نجات اقتصادی کشور است.
به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ پاسدار تقی پور در جلسه مجمع عالی بسیج سپاه ناحیه امامت تبریز که با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار شد، با بیان مشکلات و موانع تولید در کشور، اظهار داشت: تمامی موانع و مشکلات تولید در کشور، توسط کارشناسان امر شناسایی شده است اما آنچه که ضروری است اینکه ما باید برای این موانع و مشکلات، راهکار ارائه دهیم چرا که صرف تکرار این موارد، مشکلی را حل نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه حمایت از کارگاهها و بنگاههای کوچک اقتصادی توسط بسیج سازندگی سپاه انجام می شود، گفت: مجموعه سپاه همواره سعی کرده است که از لحاظ مالی، معنوی و حتی نیروی انسانی، به رونق تولید و اشتغال کمک کند.
وی گفت: اعطای تسهیلات کم بهره و مدت دار در حوزه اشتغال، حمایت از مشاغل خانگی، برگزاری کلاسها و دوره های آموزشی در حوزه های مختلف، حل مشکلات و موانع اداری و … از جمله مواردی است که بسیج سازندگی سپاه، در جهت حمایت از تولید و اشتغال، انجام می دهد.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز افزود: سعی کنیم که در جلسات و نشست ها، به ارائه راهکار و پیشنهادها در راستای بهبود وضعیت موجود، بپردازیم تا خروجی جلسات مثبت و منجر به حل مشکلات شود و گرنه صرف برگزاری یک جلسه بدون خروجی مثبت، اتلاف کردن زمان و منابع مالی است.
مسئول فضای مجازی و سایبری سپاه ناحیه امامت هم در ادامه این جلسه با اشاره به ظرفیت های رسانه و فضای مجازی در گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی گفت: متأسفانه در سالهای اخیر، بنا به دلایلی، از ظرفیت حوزه رسانه، فضای مجازی و تبلیغات در گسترش و ترویج اهداف و عملکردهای مثبت انقلاب، غافل شده ایم.
هادی نیا افزود: با استفاده از بستر فضای مجازی می توان بدون محدودیت و بدون صرف هزینه های کلان، در حوزه آموزش مشاغل قدم های مهمی برداشت و از این طریق، افراد متخصص و آگاه در مشاغل مختلف را تربیت کرد.
وی ایجاد فروشگاههای مجازی و اپلیکیشن های مخصوص ارائه محصولات تولیدی کارآفرینان و مشاغل خرد را از دیگر مزیت های فضای مجازی در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با ایجاد چنین بستری، می توان در تبلیغ و فروش محصولات کارآفرینان که اتفاقا در این بخش هم اکثرا با مشکل مواجه هستند، کمک شایانی کرد.
هادی نیا گفت: بسیجیان و فعالین حوزه فضای مجازی و سایبری سپاه ناحیه امامت، این آمادگی و توان را دارند که با ایجاد بستر فروش، تبلیغات و آموزش مجازی، در حوزه اقتصاد مقاومتی قدم بردارند.
مشاور فرمانده سپاه امامت تبریز در امور رسانه و فضای مجازی هم در این جلسه با انتقاد از نوع ارائه تسهیلات به کارآفرینان و مشاغل خُرد گفت: متأسفانه این تسهیلات با درصد بالا و بدون تنفس به متقاضیان ارائه می شود که در اغلب موارد ، کارآفرینان را با مشکل مواجه می کند.
روح الله عبدالعلی زاده افزود: وقتی تولید کننده یا کسی که تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده است، بلافاصله و بدون اینکه کسب و کارش رونق بگیرد، شروع به بازپرداخت اقساط تسهیلات بکند، معقولانه نیست.
این فعال رسانه ای و سایبری، در ادامه با بیان اینکه حمایتها و توجه خاصی از حوزه رسانه، انجام نمی شود گفت: رسانه می تواند به عنوان موتور محرک و به عنوان مطالبه گر خواسته ها، موانع و مشکلات کارآفرینان باشد که متأسفانه، بخش خصوصی از این ظرفیت غافل شده است.
وی گفت، وقتی هیچ ارتباط و همفکری بین رسانه ها و تولید کننده گان نباشد، رسانه ها هم مجبور می شوند علی رغم میل باطنی، مسئول محور و سازمان محور باشند.
در ادامه، حاضرین در جلسه مسائل و مشکلات حوزه اقتصاد مقاومتی را بیان کردند که وجود بروکراسی های زیاد و بی مورد اداری، عدم حمایت معنوی از تولید کننده گان و کارآفرینان در عمل، مشکل بیمه قالی بافان و مشاغل خانگی، تخصیص نا مناسب و نا عادلانه تسهیلات اشتغالزایی، عدم وجود برنامه های کلان و دقیق در حوزه اشتغال، غفلت از ظرفیت آموزش و پرورش در حوزه ترویج اقتصاد مقاومتی، توجه جدی به نقش بانوان در حوزه اشتغال، جلوگیری از خام فروشی محصولات و ایجاد کارگاههای تبدیلی برای اشتغالزایی بیشتر و …از جمله مهم ترین مسائل و مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد.