مهرتبریز:رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: آذربایجان شرقی دارای سرانه۵٫۷۵ متر مربع فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز است، در حالی که استاندارد سرانه، ۸٫۳۹ مترمربع است که این دو مقدار تفاضل زیادی با یکدیگر دارند.علاوه بر ۵۱ پروژه ی عمرانی استان که امروز افتتاح شد، اگر ۹ هزار و ۴۰۶ کلاس درس دیگر در آذربایجان شرقی ساخته شود این استان می تواند به سرانه ی استاندارد برسد.
به گزارش مهرتبریز، محمد تقی نظرپور در آیین افتتاح ۵۱ پروژه ی عمرانی، رفاهی و آموزشی آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه برای توسعه ی یک منطقه باید بستر آموزش و پرورش و فضای کاربردی مدارس در کشور گسترش یابد، اظهار کرد: فضایی که برای توسعه ی علم و تعلیم کودکان این مرز و بوم ساخته می شود باید بانشاط و مقاوم باشد و حوادث غیر مترقبه ای مانند زلزله موجب نگرانی و هراس کودکان در فضای آموزشی آذربایجان شرقی نباشد.
وی با اشاره به اینکه ساخت فضاهای آموزشی مانند مدارس بعد از انقلاب نسبت به فضاهای دیگر در وضعیت مناسبی قرار گرفته اند، افزود: فضاهای آموزشی در کشور باید فضاهای مناسب و سالم برای تعلیم و تربیت کودکان این مرز و بوم شده و نشاط و شادابی آنها را تضمین کند طوری که دانش آموزان کشور بدون هیچ دغدغه ای تحصیل کنند.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم حدود ۲۴ هزار کلاس درس به مجموعه ی آموزش و پرورش کشور اضافه شده است، اعلام کرد: در حال حاضر در کشور ۲۶ هزار کلاس درس در دست احداث است ولی متاسفانه اعتبارات کافی برای توسعه و نوسازی مدارس کشور اختصاص داده نمی شود.
نظرپور اظهار کرد: با همت مضاعف دولت تدبیر و امید در روزهای آتی دیگر فضای آموزشی نا امن در کشور وجود نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید ۱۰۷ هزار کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است، گفت: خیرین از ابتدای انقلاب تا کنون متولی ۲۰ درصد فضاهای آموزشی کشور بوده اند و براساس آمار جدید، سال جاری این روند نزدیک به ۵۰ درصد رشد داشته است که باید در این راستا از تمامی خیرین قدردانی کنیم و تکریم از خیرین را جزو وظایف اصلی دولت مردان قرار دهیم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بخش دیگر سخنان با بیان اینکه اگر بخواهیم فضاهای آموزشی ماندگار تر شوند باید نسبت به نگه داری و مقاوم سازی این فضاها اهتمام جدی بورزیم، تاکید کرد: اگر به تعمیرات جزئی فضاهای آموزشی توجه ویژه شود نیازی به تعمیرات اساسی نخواهد بود باید فرهنگ نگه داری از فضاهای آموزشی در بین دانش آموزان و مدیران کشور نهادینه شود تا فضایی مناسب برای آموزش عموم ایجاد شود.