مهر تبریز: مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی گفت: مسیرهای تقاطع همسطح راهآهن در سال ۹۵ به سامانه کنترل اتوماتیک و هوشمند مجهز میشوند.
به گزارش مهر تبریز، میرحسن موسوی در جلسه بررسی مشکلات خطوط ریلی قطار و ایستگاه راه آهن عجب شیر با اشاره به مطالعه این طرح افزود: در سال جاری رویکرد و سیاست های سال ۹۴ در این اداره کل ادامه می یابد و بیشتر طرح ها در جهت ارتقای کیفیت خدمات به مسافران و افزایش قطارهای حومه ای است.
وی، از مطالعه ۳۵ گذرگاه همسطح برای هوشمندسازی عبور و مرور ریلی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: هیچ گونه اعتباری برای احداث زیرگذر یا روگذر در هیچ نقطه ای از استان داده نمی شود و اعتبارها به طرح های نیمه تمام سال های گذشته اختصاص خواهد یافت.
مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی، با اشاره به توسعه قطار حومه ای مراغه – تبریز در سال جاری یادآور شد: قطارهای حومهای با توجه به تأکیدهای وزیر راه و شهرسازی و توجه ویژه شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران به این نوع از حمل و نقل جدید، رشد ۱۲درصدی دارد.
موسوی، با اشاره به اینکه ۹۵ درصد طرح های مربوط به سال گذشته راه آهن انجام و به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: اسلپ تراک خطوط ۱، ۲ و ۳ راه آهن تبریز، بازسازی دو بلاک از خطوط ایستگاه های عباسی تبریز و عجب شیر، ایجاد دو سالن در ایستگاه های آذرشهر و زارعی تبریز، توسعه ایستگاه راه آهن جلفا و بهسازی ایستگاه های طول خط از جمله این طرح هاست.
سرپرست فرمانداری عجب شیر نیز در این جلسه خواستار اعطای مجوز دیوارکشی و اعتبارهای لازم در فاصله یک کیلومتری ریل راه آهن در داخل سطح این شهرستان شد و گفت: احداث این دیوارها موجب کاهش آلودگی صوتی و ایمنی برای مردم این شهر می شود.
سیدشمس الدین مراثی، با قدردانی از توسعه زیرساخت های ریلی در این شهرستان افزود: راه آهن عجب شیر از مهمترین راه آهن های کشور محسوب می شود و باید توجه بیش از پیش به این مجموعه شود.