افزایش بیش از ۳۳ درصدی زیربنای پروانه‌های ساختمانی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته
افزایش بیش از ۳۳ درصدی زیربنای پروانه‌های ساختمانی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته
مهرتبریز-معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از رشد بیش از ۳۳ درصدی زیربنای پروانه ساختمانی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ محمد عزتی با اعلام این خبر گفت: در سال جاری تعداد ۲۳۲۶ مورد پروانه و ۲۹۲۳ مورد پیش پروانه ساختمانی صادره شده است که میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ به ترتیب افزایش ۱۳/۴ و ۱۵/۶ درصدی داشت است.

وی افزود: مساحت (زیربنای) پروانه ساختمانی نیز در سال جاری با ۲ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۸۹۴ مترمربع رشد حدود ۳۳ درصدی و پیش پروانه ساختمانی با ۴ میلیون و ۶۶ هزار و ۴۰۱ مترمربع رشد حدود ۳ درصدی داشته است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: همچنین تعداد واحد مسکونی در پروانه های صادره سال جاری ۱۱ هزار و ۷۴۳ واحده بوده که در مقایسه با سال قبل رشد ۴۰ درصدی داشته است.

عزتی خاطر نشان کرد: این آمار حاکی از افزایش تولید مسکن و به تبع آن رشد و رونق اقتصاد شهری، درآمد و اشتغال زایی به طور مستقیم و غیرمستقیم دارد و امیدواریم با تسهیل و بروزرسانی سیستم شهرسازی و ارائه خدمات به صورت غیرحضوری شاهد صرفه جویی در زمان و هزینه و به تبع آن تکریم بیش از پیش ارباب رجوع باشیم.