برگزاری آیین بزرگداشت 843 شهید نیروی انتظامی در آذربایجان‌شرقی
برگزاری آیین بزرگداشت 843 شهید نیروی انتظامی در آذربایجان‌شرقی
مهرتبریز:آیین بزرگداشت ۸۴۳ شهید نیروی انتظامی در آذربایجان‌شرقی به همت شهرداری منطقه ۶ و با همراهی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش مهر تبریز، در آستانه برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی، شهرداری منطقه ۶ تبریز با مشارکت فرماندهی انتظامی استان، آیین بزرگداشت ۸۴۳ شهید انتظامی در آذربایجان‌شرقی در سالن همایش های بین‌المللی تبریز را برگزار کرد.
در این آیین، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: خدای متعال در قرآن کریم، در فاصله کوتاه دو مرتبه سخن از شهدا را به میان آورده است؛ نباید کسی به خود اجازه دهد که بیان کند شهیدان مرده اند. اینها زنده اند و جان و سرمایه خود را به خدای متعال تقدیم کردند.
وی با بیان اینکه شهیدان به عمل تاجرانه و پر سودی دست زدند، افزود: شهیدان جان خود را از دست دادند تا به حیات ابدی و دائمی دست یابند و امروز ما برکات شهیدان را در جای جای کشور مشاهده می‌کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی‌رضا ادیانی در ادامه با بیان اینکه این‌گونه تجمعات برای شهیدان با اذن سید الشهدا صورت می‌گیرد، تصریح کرد: امام حسین (ع) چنین اجتماعاتی را رقم می‌زند و کسی گمان نکند به دعوت و اذن او مردم در این محافل حاضر می‌شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه هر شهید یک علم و چراغ فروزنده کشور است، اذعان کرد: شهیدان زنده اند و حتی جای آرامیدن خود را خودشان انتخاب می‌کنند و با حضور در شهرها به ما این پیام را می‌دهند که اگر دنیا و مقامتان، شما را از انتظار به شهادت بازداشته، نکات مهمی را یادآور کنند.
حجت‌الاسلام ادیانی همچنین ادامه داد: شهیدان گمنام با استخوان‌های پوسیده به شهرها می‌آیند و برای مردم یادآور می‌شوند که جان خود را در راه دین و ارزش‌های اسلام و همچنین آرمان‌های ملت ایران فدا کردند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: ما باید از راه و رسم شهیدان تاسی کنیم؛ برگزاری چنین یادواره‌هایی پرچم پرافتخار شهیدان را در قله کشور پررنگ‌تر می‌کند.
در ادامه این کنگره، فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه امنیت و نظم جامعه مدیون خون شهداست، اظهار کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بیش از ۱۴ هزار شهید و ۲۰ هزار جانباز را تقدیم کشور کرده است که از این میزان ۸ هزار نفر در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده و بیش از ۵ هزار نفر نیز جان خود در راستای تامین امنیت مردم از دست دادند.
سردار علی محمدی در ادامه با بیان اینکه ۸۴۳ شهید نیروی انتظامی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد، ادامه داد: این استان بیش از یک هزار جانباز نیروی انتظامی را به کشور تحویل داده است.
وی در ادامه با بیان اینکه باید راه شهیدان را در کشور ادامه دهیم، افزود: پرسنل نیروی انتظامی با شهدا و خانواده های شهدا و جانبازان دست پیمان داده اند و یاد شهدا ما را در انجام ماموریت های سنگین حمایت می‌کند.
همچنین در ادامه کنگره، عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه شهیدان در طول زندگانی خود همواره خداوند متعال را ناظر بر اعمال خودشان می‌دیدند، اظهار کرد: امنیت و آسایش کشور در سایه خون این شهیدان است و یادواره ها نیز یاد شهدا را زنده نگه می‌دارد.
حکیمه غفوری افزود: ما باید ادامه دهنده راه شهیدان و زندگی این عزیزان را الگوی خود قرار دهیم. جوانان نیز باید راه شهیدان را ادامه دهند.
گفتنی است، در ادامه این نشست ضمن تجلیل از خانواده های شهدای نیروی انتظامی، از دو کتاب عهدی که بسته ایم و جامانده از غافله شهادت رونمایی شد.