تاریخ شهر تبریز مشحون از مؤلفه‌های صلح و دوستی است
تاریخ شهر تبریز مشحون از مؤلفه‌های صلح و دوستی است

  به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛عباس رنجبر در مراسم بازدید از اثر چوبی «بشیر صلح و دوستی» که با حضور مدیران فرهنگی و فعالان هنری شهر در فرهنگسرای بزرگ الغدیر برگزار شد، گفت: این اثر بی‌نظیر با الهام از مؤلفه‌های اصیل ایرانی و اسلامی ساخته‌شده و نمادی از فرهنگ پرمهر و رأفت ملت بزرگ […]

 

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛عباس رنجبر در مراسم بازدید از اثر چوبی «بشیر صلح و دوستی» که با حضور مدیران فرهنگی و فعالان هنری شهر در فرهنگسرای بزرگ الغدیر برگزار شد، گفت: این اثر بی‌نظیر با الهام از مؤلفه‌های اصیل ایرانی و اسلامی ساخته‌شده و نمادی از فرهنگ پرمهر و رأفت ملت بزرگ ایران است.

رنجبر با اشاره به تاریخ پرافتخار ایران در حراست از صلح و دوستی خاطرنشان کرد: تبریز عزیز به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی همواره در این مسیر درخشیده و در مقاطعی همچون انقلاب مشروطه و همچنین انقلاب اسلامی پایه‌گذار حرکت‌های عظیم بوده و اینک نیز شاهد تولد این اثر بسیار بزرگ و فاخر با زمینه‌ای فرهنگی و اجتماعی هستیم.

شهردار تبریز با ابراز خرسندی از انتقال این اثر ارزشمند به سازمان ملل متحد افزود: تاریخ شهر تبریز مشحون از مؤلفه‌های صلح و دوستی است و این اثر، نمادی ماندگار از تلاش‌های مردم شهر تبریز برای انسان‌دوستی و حقوق بشر است.

رنجبر، تبریز را اولین شهر دارای سازمان تأمین اجتماعی در راستای انسان‌دوستی معرفی نمود و اظهار داشت: این اثر فاخر معرف اعتقادات، فرهنگ و رشادت‌های مردمی است که معتقد به یک دین مبین و توحیدی است.

وی با ابراز امیدواری از ادامه خلق این‌گونه اثرهای ارزشمند از زحمات چندین ساله دکتر قنبری خالق اثر «بشیر صلح و دوستی» قدردانی کرد.