حمایت بیمه سلامت از زوجین نابارور
حمایت بیمه سلامت از زوجین نابارور
مهر تبریز: مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بیمه سلامت طی دوسال گذشته در اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از زوجین نابارور خدمات گسترده ای را ارائه داده است، افزود: آذربایجان‌شرقی جزء استان‌های مهم در درمان ناباروری است. 
به گزارش مهر تبریز، وحید مجیدی با اشاره به اینکه بیش از ۵۲ درصد مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: در استان ۲ میلیون و ۲۰۰ نفر تحت پوشش این بیمه هستند و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این افراد تحت پوشش بیمه سلامت ساکن روستا و عشایر است.
وی توسعه بیمه سلامت همگانی را یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و افزود: در کل کشور بیمه نشده‌ای وجود ندارد؛ بر اساس مصوبات مجلس مقرر بود تنها سه دهک پایین درآمدی جامعه، رایگان بیمه شوند، اما دولت با مسئولیت خود پنج دهک پایین درآمدی جامعه را مشمول این طرح دانست.

وی به صندوق سلامت همگانی ایرانیان اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۵۷۰ هزار نفر از طریق این صندوق تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این مخصوص افرادی است که از هیچ بیمه‌ای بیمه نشده بودند و بیمه سلامت آنها را تحت پوشش بدون پرداخت هیچ‌گونه حق بیمه قرار داد.

مجیدی ادامه داد: ۴۵۰ هزار نفر به صورت رایگان در استان تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند که برای دریافت خدمات دولتی فقط ۲ یا ۵ درصد از هزینه خود را پرداخت می‌کنند و این ناشی از حمایت دولت از اقشار کم درآمد است.
همپوشانی این بیمه با بیمه تامین اجتماعی نزدیک به صفر است

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه همپوشانی این بیمه با بیمه تامین اجتماعی نزدیک به صفر است، گفت: علت برخی همپوشانی ها، عدم تمکین تامین اجتماعی به استعلام از سامانه برخط ایرانیان است.

وی افزود: یکی از گزینه های بیمه تامین اجتماعی، بیمه بازنشستگی بدون درمان است و همین افراد، بیمه درمان خود را از طریق بیمه سلامت اقدام می کنند که علت همپوشانی و عدم هم خوانی برخی آمار می شود.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در راستای توسعه خدمات برای بیماران خاص و صعب العلاج برای بیمه سلامت تشکیل شد، گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ برای ۶۲هزار بیمار صعب العلاج هزینه شده است.

 

نقش کلیدی سازمان بیمه سلامت در تسهیل درمان زوجین نابارور

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بیمه سلامت طی دوسال گذشته در اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از زوجین نابارور خدمات گسترده ای را ارائه داده است، افزود: آذربایجان‌شرقی جزء استان‌های مهم در درمان ناباروری است.

مجیدی ادامه داد: در حال حاضر چهار هزار و ۶۵۹ نفر در طی دو سال گذشته زوجین نازا نشان‌دار شده است که ۴۹۸ نفر از این افراد تحت پوشش را مردان تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۹ خدمت برای زوجین نابارور ارائه شده است، گفت: در سال ۱۴۰۲ برای زوجین نابارور بیش از ۳۳۶ میلیارد ریال خدمات و هزینه پرداخت شده است.

 

نقش بیمه های پایه در بخش خصوصی بسیار کمرنگ است

مجیدی به نحوه مشخص کردن تعرفه پزشکی در سال آینده اشاره کرد و گفت: این تعرفه ها از سوی دولت و در استان ها و برای بخش خصوصی، از طریق استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی، نمایندگان سازمان بیمه پایه و تکمیلی تعیین و اعلام می شود.

وی افزود: تلاش بیمه سلامت بر این بود تا میزان پرداختی سازمان بیمه گر پایه در بخش سرپایی بخش خصوصی را در برنامه توسعه هفتم بالا ببرد که میسر نشد و در واقع نقش بیمه های پایه در بخش خصوصی بسیار کمرنگ است.

 

دولت برنامه ای برای گرانی شیر خشک ندارد

مجیدی با بیان اینکه یارانه شیر خشک از ۲۰ آذرماه قطع شد، گفت: دولت برنامه ای برای گرانی شیر خشک ندارد و قرار بر این شد که شیر خشک بدون افزایش قیمت در داروخانه عرضه شود و مابه التفاوت از طریق سازمان هدفمندی به داروخانه ها پرداخت خواهدشد.

گفتنی است؛ سامانه ۱۶۶۶  آماده پاسخگویی به نیازها و سوالات مردم در حوزه بیمه سلامت و کد #۱۶۶۶* برای استعلام سوابق بیمه و پزشک خانواده است.