سهم ما در پویش گذر از زمستان با کاهش یک درجه دمای اتاق
سهم ما در پویش گذر از زمستان با کاهش یک درجه دمای اتاق
مهر تبریز: مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با تاکید به اینکه سهم ما در پویش گذر از زمستان، کاهش یک درجه دمای اتاق با هدف افزايش مشاركت مردم در مديريت مصرف و كمك به حفظ جريان پايدار گاز است، افزود: با کاهش یک درجه از دمای اتاق توسط مشترکان خانگی استان آذربایجان‌شرقی، ۶ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش مهر تبریز، نادر کمالی در تور رسانه ای بازدید از از مرکز دیسپاچینگ تبریز با بیان اینکه در آذربایجان شرقی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک خانگی در قالب دو میلیون خانواده از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: میزان مصرف گاز استان در 8 ماهه سالجاری از ۲۵ میلیون متر مکعب بالاتر نرفته است البته با سرد شدن هوا مصرف افزایش یافته است و باید همشهریان مدیریت مصرف را رعایت کنند.

وی با توصیه به مصرف بهینه و ایمن برای پایداری مصرف به منظور عبور از اوج مصرف زمستانی، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد مشترکین خانگی استان خوش مصرف اند و ۶ درصد رعایت نمی کنند .

وی با بیان اینکه کل مصارف استان در ۴ ماهه آخر سال ۴۰ درصد مصارف سالانه آن سال را تشکیل می‌دهند، گفت: با بررسی الگوهای مختلف مصرف در فصل‌های گرم و سرد سال استان بیشترین مصرف گاز در طول روز در فصل‌های مختلف بین ساعات ۹ صبح تا ۱۳ بعد از ظهر را دارد که اوج آن در ساعت ۱۰ صبح است.

کمالی با اشاره به اینکه نیروگاه ها به دلیل عدم مازوت سوزی از ۵۰ درصد ظرفیت خود استفاده می کنند، افزود: نیروگاه های تبریز و سهند روزانه به طور میانگین ۲/۵ میلیون متر معکب مصرف گاز دارند.

وی میزان برق تولیدی نیروگاه تبریز  را ۷۳۰ مگاوات و هریس ۵۳۰ مگاوات عنوان کرد و گفت: برای تامین نیاز روز افزون استان باید نیروگاه جدید ساخته شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دستکاری کنتور گاز غیرقانونی و خطرناک است و می‌تواند منجر به انفجار گاز و آتش‌سوزی شود، گفت: در استان ما نیز دستکاری کنتور گاز وجود دارد و ما نیز  از طریق کمیته پایش درصدد شناسایی و جلوگیری از این معضل هستیم.