ضرورت بهره‌مندی از سند راهبردی دیپلماسی‌اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری
ضرورت بهره‌مندی از سند راهبردی دیپلماسی‌اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری
مهرتبریز- مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تبریز، بر ضرورت توسعه و سند راهبردی دیپلماسی اقتصادی در حوزه سرمایه گذاری منطقه تاکید کرد.

​به گزارش خبرنگار از تبریز؛ رضا خلیلی در یکصدمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اهمیت توسعه بخش اقتصاد در استان، گفت: اقتصاد دیجیتال و شرکت های دانش بنیان نیاز امروز تبریز بوده و در این زمینه حضور و مشارکت بخش خصوصی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: خوشبختانه بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی همواره در حوزه های مختلف از بخش سلامت گرفته تا عرصه های خدمات و فرهنگی پیشگام و پیشقدم بوده و از طرح و پروژه های ماندگاری احداث کرده اند.

خلیلی در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه دیپلماسی اقتصادی در حوزه سرمایه گذاری اظهار داشت: در این راستا باید با همکاری و مساعدت ارگانهای ذیربط استانی با ایجاد تسهیلاتی ویژه سرمایه گذاران خارجی و کشورهای همسایه را نسبت به سرمایه گذاری در تبریز ترغیب کنیم.

گفتنی است، یکصدمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی با حضور مالک رحمتی؛ استاندار آذربایجان‌شرقی، سردار اصغر عباسقلی‌زاده؛ فرمانده سپاه عاشورا، یونس ژائله؛ رئیس اتاق بازگانی تبریز و جمعی از مدیران دولتی و نمایندگان بخش خصوصی در اتاق تبریز برگزار شد.

در این نشست موضوعات مشکلات سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و چالش‌های دریافت کد استاندارد فرآورده‌های نفتی صادراتی صنایع استان مورد بررسی قرار گرفت.