طرح ساماندهی حیدر تکیه‌سی با جدیت دنبال می‌شود
طرح ساماندهی حیدر تکیه‌سی با جدیت دنبال می‌شود

مهرتبریز-سرپرست شهرداری منطقه ۱۰ تبریز از پیگیری جدی تملک و توافق‌ با صاحبان املاک واقع در مسیر “حیدر تکیه‌سی” خبر داد. به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ حسن گنجی در نشستی که با موضوع بررسی وضعیت ساماندهی حیدر تکیه‌سی و توافق تملک املاک واقع در مسیر با حضور چند تن از مالکان و نماینده‌ای از […]

مهرتبریز-سرپرست شهرداری منطقه ۱۰ تبریز از پیگیری جدی تملک و توافق‌ با صاحبان املاک واقع در مسیر “حیدر تکیه‌سی” خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ حسن گنجی در نشستی که با موضوع بررسی وضعیت ساماندهی حیدر تکیه‌سی و توافق تملک املاک واقع در مسیر با حضور چند تن از مالکان و نماینده‌ای از اهالی محل برگزار شد، اظهار کرد: در راستای بهسازی معابر، این اقدام موجب روان‌سازی تردد عمومی شهروندان، کاهش بار ترافیکی و مرتفع شدن مشکلات چندین ساله اهالی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۱۰ اجرای پروژه‌های مسیرگشایی، نوسازی و تحکیم بافت‌های فرسوده را در دستور کار قرار داده و برای رفع موانع و مشکلات این مناطق تلاش می‌کند، از مالکان واقع در مسیر درخواست کرد در جهت تسریع عملیات مسیرگشائی در مورد تملک ملک خود با شهرداری، نهایت همکاری را به عمل آورند.
گنجی با بیان اینکه محلات قدیمی بافت‌های تاریخی نمایانگر هویت شهر است، تاکید کرد: تلاشمان بر این است در تعریض گذر و مسیرگشایی، بافت تاریخی و سنتی گذر حیدر تکیه‌سی را حفظ کرده و آسیبی به آن وارد نکنیم، هرگونه اقدام در این گذر برای احیا و بازسازی با نظارت و هماهنگی میراث فرهنگی اتفاق خواهد افتاد تا ضرری به بافت تاریخی این منطقه وارد نشود.
وی اظهار کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ با همکاری کارشناسان میراث فرهنگی نسبت به سنگفرش کردن حیدر تکیه‌سی اقدام خواهیم کرد.
سرپرست شهرداری منطقه ۱۰ یادآور شد: شرایط مسیرگشایی و عقب‌کشی و راه توافق با مالکان باز است. ما برای تشویق و جذب همکاری مالکان به قدری همکاری کرده و شرایط توافق را توسعه می‌دهیم که اهالی منتفع باشند.
وی گفت: پیگیر توافق با صاحبان ملک‌های واقع در مسیر هستیم و همچنان این اقدامات تداوم خواهد داشت تا بتوانیم شاهد بازگشائی و محقق شدن آرزوی دیرینه شهروندان این مسیر باشیم.