علی مبارکی : نظم و قانونمندی در لیگ های اروپا حرف اول را می زند
علی مبارکی : نظم و قانونمندی در لیگ های اروپا حرف اول را می زند
اعظم نعیمی_ مهر تبریز: لژیونر فوتبال ایران گفت: در لیگ های اروپا نظم، قانونمندی و برنامه ریزی دقیق از عوامل حیاتی برای پیشبرد و مدیریت در تمرین و مسابقات محسوب می شود.

به گزارش مهر تبریز، علی مبارکی به بازی خود در لیگ برتر ایران، لیگ کشور آذربایجان و کشور پرتغال اشاره کرد و گفت: بازی در لیگ‌های خارجی و باشگاه‌های مختلف هر کدام دارای چالش‌ها و خصوصیات خاص خود است و تجربیات انسان در مسیر زندگی و حرفه‌ای کمک می‌کند تا با چالش‌ها بهتر سازگار شود.

وی ادامه داد: تجربه بازی در این لیگ ها به هر بازیکنی فرصتی منحصر به فرد برای رشد و پیشرفت فوتبالی خود ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت نظم، قانونمندی و برنامه ریزی از شروع تمرین تا استراحت و استفاده از امکانات در لیگ های اروپا افزود: در این لیگ‌ها، عموماً استانداردها و تاکتیک‌ها بسیار بالا و دقیق هستند. مربیان به صورت حرفه‌ای و با استفاده از علم و تحقیقات جدید، راهبردها و تاکتیک‌های پیچیده‌تری را برای تیم اجرا می‌کنند.این فرصت اجازه می‌دهد تا مهارت‌ها و دانش فوتبالی خود را گسترش دهید.

لژیونر فوتبال ایران افزود: امیدوارم مربیان کشورم نیز روزی به دنبال علم پیشرفت فوتبال بروند چون فوتبال هر روز درحال پیشرفت و تغییر در سیستم های بازی است.

مبارکی ادامه داد: لیگ‌های خارجی معمولاً بودجه و زیرساخت‌های قوی از جمله تیم‌های پزشکی و تمرینات حرفه‌ای، تجهیزات و فناوری پیشرفته، مشاوره روانشناختی و روانپزشکی، تغذیه حرفه‌ای و امکانات دیگر را برای پشتیبانی از بازیکنان دارند. این پشتیبانی‌ها کمک می‌کند تا در بهترین حالت جسمی و ذهنی خود باشید و پیشرفت کنید.

وی با بیان اینکه بازی در این لیگ‌ها فرصتی می‌دهد تا با بازیکنان بزرگ و اسطوره‌های فوتبال بازی کنیم، افزود: این تجربه این امکان را فراهم می کند تا از تجربه و دانش آنها برای بهبود و پیشرفت خودمان استفاده کنیم.

وی زبان را یکی از چالش‌های اصلی فوتبالیستها در لیگ های اروپایی عنوان کرد و گفت: اگر به زبان انگلیسی مسلط نباشید، ارتباط موثر با همکاران و مربیان دشوار می شود.
این فوتبالیست نام آشنای کشورمان دوری از خانواده و شرایط سخت مصدومیت و حفظ روحیه خود تا بهبودی و برگشتن به زمین فوتبال را ازسخت‌ترین چالش های خود در این مسیر دانست.