مرکز قلب شهید مدنی تبریز ۵۰ ساله شد
مرکز قلب شهید مدنی تبریز ۵۰ ساله شد
مهرتبریز-مراسم تجلیل از مقام پروفسور عباسقلی دانشور بنیانگذارو پدر جراحی نوین قلب ایران برگزارشد.

مهرتبریز-مراسم تجلیل از مقام پروفسور عباسقلی دانشور بنیانگذارو پدر جراحی نوین قلب ایران برگزارشد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، مراسم یادمان پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکز قلب شهید مدنی تبریز و گرامیداشت مقام پروفسور عباسقلی دانشور به عنوان موسس مرکز قلب شهید مدنی تبریز و پدر جراحی نوین قلب ایران برگزار گردید.
در این مراسم که با حضور مقامات عالی کشوری دکتر مسعود پزشکیان قائم مقام مجلس شورای اسلامی، مسئولین، اساتید و اعضاء هئیت علمی دانشگاهی و کارکنان مرکز شهید مدنی برگزار شد، ضمن معرفی دستاوردها و پیشرفت های مرکز فوق تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز به عنوان بزرگترین مرجع ارجاعی بیماران قلبی شمالغرب کشور در طول پنجاه سال گذشته، از زحمات و خدمات شایان بنیانگذار فقید آن پروفسور عباسقلی دانشور تجلیل شد.
دکتر ناصر صفایی رئیس مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق شهید مدنی تبریز، به عنوان سخنران اول ضمن خیرمقدم گویی به مهمانان حاضر گفت: وظیفه جامعه علمی کشور ارج نهادن به صاحبان علم، خرد، اندیشه و دانش انسان های وارسته ای است که تمامی عمر خود را وقت اعتلا و پیشرفت جامعه پزشکی و درمانی کشور کرده اند.
در ادامه نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی دکتر پزشکیان از جراحان مرکز قلب و عروق شهید مدنی تبریز ضمن یادآوری خدمات و فداکاری های پروفسور دانشور به عنوان موسس، جراح و رئیس مرکز آن وقت مرکز که حتی بیماران خود را در حین استراحت از منزل با مانیتور رصد می کرد، افزود: پروفسور دانشور به عنوان الگو و اسوه علم، دانش، انضباط و فداکاری برای انسان های دردمندی بود که تمام آموخته های خود در حیطه جراحی قلب از دانشگاه های معتبر دنیا را وقف و نثار هم وطتنان خود کرد.
در ادامه مراسم دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن گرامیداشت پنجاه سالگی مرکز قلب شهید مدنی تبریز گفت: ثبت موفقیت آمیز عمل جراحی قلب باز و تعویض دریچه میترال خانم غزال در تاریخ کشور علی الخصوص مرکز قلب تبریز افتخاری برای استان عزیزمان بوده و خانواده بزرگ دانشگاهی استان بر این امر بر خود بالیده و مدیون این بزرگ مرد ایرانی است.
در ادامه برنامه ضمن پخش کلیپ معرفی پروفسور دانشور از تندیس وی نیز رونمایی شد و از خدمات و تلاش های مرحومه سرکار خانم منیره حسن زاده به عنوان بنیانگذار پرستاری نوین ایران تجلیل شد.