پیش‌بینی افزایش دما و آلودگی جوی در آذربایجان‌ شرقی
پیش‌بینی افزایش دما و آلودگی جوی در آذربایجان‌ شرقی
مهر تبریز: رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: دمای هوا و غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز افزایش می‌یابد.

به گزارش مهر تبریز، محمد امیدفر با اشاره به سکون و پایداری نسبی جو تا اواسط این هفته افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای، در این بازه زمانی جوی به نسبت پایدار در استان حاکم می‌شود و در نتیجه کیفیت هوا و دید افقی در این شهر‌ها کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در برخی نواحی استان احتمال بروز غبار محلی وجود دارد اظهار کرد: همه گروه‌های سنی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی در این مدت از تردد غیرضروری در فضای آزاد به ویژه مناطق آلوده و مرکز شهر خودداری کنند.

امیدفر ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب و ملکان با دمای منفی ۶ درجه و کلیبر با دمای مثبت هشت درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بودند و دمای تبریز در سردترین زمان به سه درجه زیر صفر رسید.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید. آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.