کشف ۲۰۰ کیلوگرم مواد اولیه بمب دست‌ساز در مراغه
کشف ۲۰۰ کیلوگرم مواد اولیه بمب دست‌ساز در مراغه
مهرتبریز-فرمانده انتظامی مراغه اعلام کرد: ۲۰۰ کیلوگرم مواد اولیه بمب دست‌ساز و سه کارگاه زیرزمینی در روز‌های گذشته در این شهرستان کشف شد تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛سرهنگ فارسی ادامه داد: پلیس به هیچ وجه مخالف شادی مردم در چهارشنبه آخر سال نیست، اما برای پیشگیری از وقوع حوادث دغدغه دارد و اگر مراسم شادی چهارشنبه آخر سال محله‌محور و خانواده‌محور باشد، از وقوع بسیاری از حوادث پیشگیری می‌شود.

رئیس پلیس مراغه با اشاره به اینکه نقش رسانه در ارتقای احساس امنیت شهروندان بسیار برجسته است و اطلاع‌رسانی دقیق و انعکاس خدمات پلیس نقش مهمی در این زمینه دارد بیان کرد: رسانه‌ها از مهمترین ابزارهای تولید امنیت هستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در خصوص مسایل اجتماعی، انتظامی و ترافیکی از اولویت‌های کاری پلیس است اضافه کرد: مقابله با جنگ نرم و حراست از آرمان‌های انقلاب نیز از اهداف مشترک تعامل پلیس با رسانه‌ها به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش با وجود تلاش شبانه روزی پلیس با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال متاسفانه شاهد افزایش تعداد مصدومان ناشی از انفجار مواد محترقه در مناطق مختلف استان هستیم و این در حالی است که انواع و اقسام ترقه های انفجاری خطرناک به صورت آزادانه در بازارها و مغازه ها به فروش می رسند و اقدامات موثر و بازدارنده ای از سوی نهادهای انتظامی و قضائی در این خصوص صورت نمی گیرد و سودجویان به صورت علنی اقدام به خرید و فروش و توزیع مواد آتشزا و انفجاری در مکانهای عمومی و بازارهای مناطق مختلف استان می کنند.

انتظار شهروندان از مسئولان ذیربط این است که برای کنترل و به حداقل رساندن صدمات و تلفات چهارشنبه آخر سال و حفظ امنیت روانی و نظم در جامعه با مراکز فروش و توزیع مواد محترقه به شدت برخورد موثر صورت گیرد.

از طرفی خود خانواده ها هم باید مراقب فرزندان خود باشند و آنها را از خرید و نگهداری مواد منفجره در منازل مسکونی باز دارند تا شاهد اتفاقات ناگوار در روزهای پایانی سال نباشیم.