به گزارش مهر تبریز، نکته مهم اینکه میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال ایران، پیشتر در ابلاغیهای به چهار تیم صعودکننده از لیگ دسته اول تأکید کرده بود که حفظ سهمیه و عدم واگذاری آن، یکی از شروط اصلی حضور این تیمها در لیگ برتر است. موضوعی که نشان میدهداز حمایت و تأکید نهادهای تصمیمگیر نیز برخوردار است.
برنامهریزی باشگاه مس سونگون نشان میدهد که تمرکز اصلی روی پرورش بازیکنان بومی و ایجاد زیرساختی پایدار برای سالهای آینده است. از سوی دیگر، با توجه به افزایش چشمگیر قراردادها و هزینههای تیمداری در والیبال ایران، مدیران این باشگاه تمایلی به ورود به رقابت مالی سنگین با برخی تیمهای صنعتی ندارند و تلاش خواهند کرد با مدیریت منابع، تیمی رقابتی و آیندهدار را روانه مسابقات کنند.
بر این اساس، به نظر میرسد والیبال مس سونگون نهتنها در آستانه نخستین تجربه لیگ برتری خود قرار دارد، بلکه با تکیه بر سیاستهای بلندمدت و توسعهمحور، قصد دارد جایگاه خود را به عنوان نمایندهای پایدار در سطح اول والیبال کشور حفظ کند.

















