حکایت تعطیلی قطار شهری تبریز چه بود؟
حکایت تعطیلی قطار شهری تبریز چه بود؟

  آرمان تبریز- عباس رنجبر گفت: موضوع اصلی توقف خدمات دهی قطار شهری پرداخت نشدن اقساط بیمه بود، ولی با توجه به اینکه یک سری اشکالات نیز وجود داشت و رسیدگی به این مشکلات چندماه عقب افتاده بود، تصمیم گرفتیم در کنار بحث پرداخت اقساط بیمه، عملیات اورهال نیز انجام شود. وی ادامه داد: ما […]

 

آرمان تبریز- عباس رنجبر گفت: موضوع اصلی توقف خدمات دهی قطار شهری پرداخت نشدن اقساط بیمه بود، ولی با توجه به اینکه یک سری اشکالات نیز وجود داشت و رسیدگی به این مشکلات چندماه عقب افتاده بود، تصمیم گرفتیم در کنار بحث پرداخت اقساط بیمه، عملیات اورهال نیز انجام شود.

وی ادامه داد: ما خدمات را به علت اینکه جان مردم به خطر نیفتد، تعطیل کردیم و قرار بود یک روز تعطیل شود، ولی به احتمال زیاد از امروز چهارشنبه روند خدمات دهی طبق روال قبلی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز و حومه نیز اظهار کرد: علت اینکه تنها موضوع اورهال را مطرح کردیم این بود که نمی‌خواستیم مشکلات مالی را بازگو و مردم را نگران کنیم.
بهرام فرهخت ادامه داد: در خصوص بیمه نیز این طور نیست که کلا بیمه وجود نداشته باشد، تمامی مسافران و واگن‌ها بیمه هستند.

وی گفت: تنها اقساط بیمه واگن‌ها به دلیل مشکلات مالی عقب مانده بود و حتی طبق قراردادی که با بیمه منعقد کرده ایم، در صورت بروز حادثه و تمدید نشدن بیمه نیز ۶۰ درصد خسارت را بیمه و ۴۰ درصد را شهرداری خواهد داد که ما این ریسک را هم نکرده و تصمیم گرفتیم خدمات دهی را تا زمان پرداخت اقساط تعطیل کنیم.

فرهخت افزود: خوشبختانه با دستور شهردار این اقساط پرداخت شده و با توجه به مرتفع شدن مشکلات فنی و ایمنی فاز اول و دوم خط ۱، مسافرگیری مجدد و خدمات‌رسانی شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز و حومه از ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۲۶ آبان آغاز شده است و جا به جایی مسافران طبق روال عادی انجام می شود.

در دو روز گذشته طی اطلاعیه‌ای از سوی شرکت بهره برداری قطار شهری، متروی تبریز به دلیل انجام عملیات اورهال به مدت یک روز تعطیل اعلام شد، ولی این پایان ماجرا نبود و تعطیلی مترو به روز دوم نیز کشیده شد تا اینکه در جلسه‌ی فوق العاده عصر گذشته شورای شهر تبریز اعلام شد علت تعطیلی قطار شهری تبریز موضوع اورهال نیست بلکه عدم پرداخت بیمه است.