فعالیتهای کشاورزی تعطیل بردار نیست/ راکد ماندن فعالیتها وتولیدات کشاورزی به هیچ وجه قابل قبول و امکانپذیر نیست
فعالیتهای کشاورزی تعطیل بردار نیست/ راکد ماندن فعالیتها وتولیدات کشاورزی به هیچ وجه قابل قبول و امکانپذیر نیست
مهرتبریز-رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توسعه و افزایش گلخانه های استان آذربایجان شرقی در سال 98، جهش گلخانه ای بی نظیری برای بخش کشاورزی استان بود.

مهرتبریز-رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توسعه و افزایش گلخانه های استان آذربایجان شرقی در سال ۹۸، جهش گلخانه ای بی نظیری برای بخش کشاورزی استان بود.

به گزارش خبرنگار ما؛  مهندس اکبر فتحی در جلسه معاونین و جمعی از مدیران سازمان که در اتاق جلسه برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: سال ۹۸ در سایر زیربخش های کشاورزی از جمله تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، زیرساخت های کشاورزی از جمله آبیاری تحت فشار، شبکه های آبیاری و ارتقاء ضریب مکانیزاسیون از طریق واگذاری ماشین آلات جدید و مدرن به بخش، سال خوب و موفقیت آمیزی برای بخش کشاورزی استان بود.

وی با اشاره به شرایط غیرعادی کشور و استان که ناشی از شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه می باشد و ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های ستاد مبارزه با کرونا، ادامه داد: فعالیت های کشاورزی تعطیل بردار نیست و این فعالیت ها نیاز به تردد و رفت و آمد دارد، لذا طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونای استان؛ مدیریت جهادکشاورزی شهرستانها می توانند راساً نسبت به صدور مجوز تردد کشاورزان و فعالین بخش کشاورزی اقدام نمایند.

مهندس فتحی، اظهار نمود: تصمیمات اجرایی سازمان جهادکشاورزی استان باید منطبق با دستورالعمل های ستاد مبارزه با ویروس کرونا باشد، تنها مشکل موجود در این زمینه مربوط به حمل و نقل کندوهای زنبورعسل استان واقع در سایر استانهای کشور بود که خوشبختانه با مکاتبه با وزارت جهادکشاورزی و اخذ مجوز لازم جهت انتقال کندوها به استان، این معضل نیز حل و فصل شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: کارشناسان و متخصصین بخش کشاورزی استان با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلات بوجود آمده، بایستی راهکارهای مناسب و عملی برای حل مسائل و مشکلات پیشرو ارائه نمایند؛ راکد ماندن فعالیت ها و تولیدات کشاورزی به هیچ وجه قابل قبول و امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: به عنوان مثال می توان به بسته شدن مرزهای خروجی کشور و عدم امکان صادرات محصولات جالیزی، سبزی و صیفی جات تولید شده در گلخانه ها اشاره کرد؛ این محصولات می توانند مصرف داخلی استان را تامین نمایند سپس با اعمال ممنوعیت کشت محصولات جالیزی در فضاهای باز و اختصاص اراضی کشاورزی به کاشت نهاده های دامی از جمله جو و کلزا که با توجه به شرایط تحریمی کشور، شدیداً مورد نیاز می باشند اقدام نمود.

مهندس فتحی در خصوص مباحث مربوط به مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه و لزوم دورکاری مروجین پهنه، پیام های ترویجی ارسال شده از طرف مروجین پهنه به کشاورزان و بهره برداران کشاورزی باید به طور مرتب و مداوم رصد و پایش شده و نتایج حاصله به مدیریت ترویج کشاورزی گزارش گردد.

وی عنوان کرد: تشکیل گروه های اجتماعی در فضای مجازی بین مروجین پهنه و کشاورزان مرتبط با این مروجین یکی از روشهای موثر و مفید در راستای انجام دورکاری این عزیزان می باشد.

مهندس فتحی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ضرورت تهیه و تامین نهاده های دامی و خاطرنشان ساختن احتمال افزایش قیمت این نهاده ها در سالجاری، خطاب به معاونت بهبود تولیدات دامی استان تصریح کرد: معاونت بهبود تولیدات دامی مکلف است تا با انجام اقدامات و تمهیدات مقتضی در این خصوص و هماهنگی با وزارت جهادکشاورزی و شرکت پشتیبانی دام آذربایجان شرقی، نهاده های دامی مورد نیاز استان را به موقع تامین و در اختیار دامداران و مرغداران قرار دهد.

 

 

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵