مبارزه با مافیای کنکور را باید از بدنه دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش آغاز کرد
مبارزه با مافیای کنکور را باید از بدنه دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش آغاز کرد

مهر تبریز-وزیر اسبق آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مبارزه با مافیای کنکور را باید از بدنه دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش آغاز کرد، گفت: حضور مؤسسات آموزشی در تمام شبکه‎‌های صدا و سیما بیانگر گردش مالی بالا مؤسسات آموزشی است. حمیدرضا حاجی ‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با […]

مهر تبریز-وزیر اسبق آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مبارزه با مافیای کنکور را باید از بدنه دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش آغاز کرد، گفت: حضور مؤسسات آموزشی در تمام شبکه‎‌های صدا و سیما بیانگر گردش مالی بالا مؤسسات آموزشی است.

حمیدرضا حاجی ‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر اینکه برای مبارزه با مافیای کنکور باید از بدنه دو وزارتخانه آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبارزه را آغاز کرد، اظهار کرد: برای نمونه حضور مؤسسات آموزشی در تمام شبکه‎‌های صدا و سیما بیانگر گردش مالی بالا در این بخش است که برای تغییر این رویه نمی‌توان یک شبه تغییر رویه داد.

صداوسیما مجبور به تأمین هزینه‎های خود از مؤسسات آموزشی است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر نمایندگان مجلس نیز در شورای نظارت بر صدا و سیما نیز نمی‌توانند صراحتا به صدا و سیما در این رابطه ایرادی وارد کنند چراکه این سازمان مجبور به تأمین هزینه‌‎های خود بوده و چاره‎ای جز متوسل شدن به این راه‌ها ندارد.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از ایراداتی که امروز از ناحیه مسئولان وزارت آموزش و پرورش مطرح می‌شود، ایرادات واردی است ولی زمان بیان این مسائل در مقطع کنونی درست نیست و فضای آموزشی کشور را دچار حاشیه می‌‎کند.

خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش مافیا را پر زورتر می‌‎کند

وی درباره درآمد مافیای کنکور اظهار کرد: درآمد این مافیا را نمی‎توان تخمین زد چرا که عوامل متعددی به این درآمدها دامن می‎زند که یکی از اصلی‌ترین موارد خصوصی سازی در آموزش و پرورش بوده که روز به روز این مافیا را پر زور تر می‌کند.
کنکور

وزیر اسبق آموزش و پرورش دولت دهم تصریح کرد: به علت همین قدرت و نفوذ بالا است که سال‌ها قانون حذف کنکور اجرایی نمی‌‎شود و مقاومت‎های متعددی در برابر آن وجود دارد؛ اگر مدیران آموزش و پرورش به حق دغدغه کم رنگ کردن سایه کنکور بر سر آموزش و پرورش را دارند بهتر است به جای اهمال پنج ساله در اجرای قانون، به فوریت استلزامات اجرایی شدن تبصره یک قانون سنجش و پذیرش دانشجو را فراهم سازند.