مهرتبریز-امروز دومین مناظره گروهی نامزدهای ریاست جمهوری سیزدهم در صدا و سیما بر گزار شد
نسبت به دور اول این مناظره بهتر بود
در این گزارش رعایت اصول گفتگو و پاسخ به سوالات و اخلاق مداری نامزدها و
همچنین نگاه آنها به اموزش و پرورش
و عدالت آموزشی مورد نظر است
در مناظره امروز
محسن رضایی ،خصوصا جناب زاکانی
بدون توجه به سوال پاسخ داده و اغلب حملات بی ربط ،خصومت آمیز نسبت به دولت بیان داشته و همه چیز را در آن
می دیدند
که با توجه به سیستمی بودن بستر پدیده ها ،این نگاه بیمار گونه و غیر اخلاقی می باشد
که اگر نمره دهیم
رضایی نمره ۱۳ و زاکانی نمره ۷ و تجدید باید باشند
با توجه به مسئولیت فعلی زاکانی در مجلس انتظار می رفت مستند صحبت می کردند
متاسفانه همه وقت خود را عقده گشایی و نفرت پراکنی کردند
از نظر اخلاق و بر نامه آقای قاضی زاده بهتر از همه گفتگو داشتند و پیشنهادات نسبتا خوبی داشتند که نمره ۱۷ برایش منظور می کنم
که امید است رئیس دولت هرکس که باشد
بعد از استقرار به این دیدگاهها توجه کند
جناب رئیسی نیز در این جلسه خصوصا در بحث عدالت اجتماعی نظرات فنی داشتند و اخلاق و تناسب گفتگو با سوال را در نظر داشتند
که نمره ۱۶ برای ایشان منظور می کنم
جناب همتی ،در حوزه مسائل اقتصادی
و پاسخ به حملات مکرر زاکانی و رضایی منطقی پاسخ داده ودر حوزه اقتصادی پاسخ قانع کننده ای داشتند
برای ایشان نمره ۱۶ منظور می کنم
جلیلی نیز در این جلسه در بر نامه و بدون اتهام و فرافکنی ظاهر شدند و اغلب در بیان و طراحی فضای
پاسخ ،تکراری حرف می زدند
و ریخت ظاهری ایشان در شان رئیس جمهور یک ملت نیست
رئیس جمهور در ویترین یک ملت قرار می گیرد باید آراسته و مرتب باشند
بهتر است جلیلی هرچند انسان وارسته ای هستند واز باب دلسوزی در قالب فکری خاصی اندیشه ورزی می کنند
در نوبت بعد ریش و تیپ آراسته تری
داشته باشند
در کل آقای جلیلی نمره پانزده ۱۵ از معلم ایرانی در این مناظره گرفت
هیچکدام از نامزدها زبان بدن مناسبی در گفتار و بیان و اوا ها ،توجه مخاطب را در گفتگو جلب نمی کنند
و ناطق شایسته ای در نمایش ملی نیستند
مهر علیزاده تذکر به جایی به آقای رئیسی در استفاده درست از اقوام دادند که جناب رئیسی نیز با کرامت آن را قبول و پاسخ ندادند
در کل مهرعلیزاده از روی یاداشت صحبت می کرد
و هیچ نفوذی در مخاطب خود نداشتند
و نمره ۱۴ را از معلم ایرانی در بیان برنامه و اخلاق گرفتند
جلیلی .جلوه خاصی در بیانات ایشان مشاهده نشد و سعی می کردند
علمی تر صحبت کنند
محسن رضایی در باب اقوام ،و یارانه ها صحبت داشتند
رئیسی در بحث تبیین عدالت اجتماعی بهتر ظاهر شدند و در مورد فرهنگیان نیز مواردی را بیان داشتند
قاضی زاده در مورد اموزش و پرورش و اموزش طبقاتی بیان واقعی تری داشتند و به سبب تخصصی بودن موضوع تربیت وارد بحث نشدند
ودر کل دیدگاه ایشان در مخالفت با تنوع مدارس و طبقاتی بودن آن تا حدودی
با مطالبات فرهنگیان نزدیک بود
همتی در موارد اقتصادی و جلسات شورای اقتصاد و عملکرد محسن رضایی در مجمع گفتگوی خوبی داشتند
در باب فضای مجازی و زنان خوب ظاهر شوند
متاسفانه دیدگاه ایشان در باب اموزش و پرورش تقریبا ادامه همین وضع آشفته و اموزش طبقاتی بوده
که باید جامعه فرهنگی کشور و تشکل ها حداقل برای فرهنگ سازی هم باشد
مطالبات خود در باب توقف اموزش طبقاتی و عدالت آموزشی بیان کنند
همتی در باب عدالت آموزشی
نظر قابل قبول نداشته
و عمده ترین ضعف ایشان در این دوره بود
مهر علیزاده
در بحث زنان، اینترنت، اصل ۱۵ و تعارض منافع و تبعیض در امورش و پرورش
دیدگاههای خوبی داشتند
زاکانی
ایشان علی رغم ادبیات نامناسب و چندش اوری،که دارند
در بحث مسئولیت ناپذیری شوراها دیدگاه آسیب شناسانه مهمی داشتند
که باید مورد توجه قرار گیرد
🔹 انتظارات ملی از مناظره
چرا هیچکداماز شما در مشکلات روستاها حرفی برای گفتن ندارید ؟
جز قاضی زاده نظر نامزدها در باب آموزش وپرورش واقعی نبوده
فقط شعاری مواردی داشتند
فرهنگیان باید در تصمیم خود تعجیل نکنند
مواضع جریان اصلاحات در آموزش و پرورش همان آموزش طبقاتی بوده که در نظرات جناب همتی نیز تجلی داشت
مواضع اصول گرایان در باب فرهنگیان
هنوز واضح نیست و دولت های این جناح در مورد آموزش و پرورش
کارنامه ای شبیه اصلاحات دارند
فرهنگیان انتظار دارند
۱.تبعیض به کلی نسبت به فرهنگیان در سفره دولت متوقف شود
۲.اموزش،طبقاتی و تعارض منافع متوقف شود
۳.عدالت آموزشی از شعار به عمل برسد
بدون تفاهم مکتوب نامزد ها با تشکل های فرهنگیان نمی توان به صرف شعارها
اعتماد کرد
تبریز/۱۹ خرداد
جلیل شمس