افزایش بیش از ۹۵ درصدی منابع بانک ملی در آذربایجان شرقی
افزایش بیش از ۹۵ درصدی منابع بانک ملی در آذربایجان شرقی

مهر تبریز: مدیر امور شعب بانک ملی در آذربایجان شرقی از افزایش ۹۵٫۱۵ درصدی منابع این بانک در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۲ خبرداد.

به گزارش مهر تبریز به نقل از ایرنا،حسن سعیدی با تبیین عملکرد بانک ملی استان آذربایجان شرقی در دولت تدبیر و امید اعلام کرد: مصارف بانک ملی در استان در همان بازه زمانی ۸۹٫۴۹ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه بانـک ملـی ایـران در استـان آذربایجان شرقی، با دارا بودن ۳۱۸ دستگاه ATM (بیشترین دستگاه خودپرداز در بین بانک های استان) بزرگترین ارائه دهنده خدمات بانکداری الکترونیک از طریق این دستگاه هاست، اظهارکرد: در طی سـال هـای ۹۴ و ۹۵ تعـداد ۳۵ دستگـاه جدیـد خریـداری شـده که ۲۰ دستگـاه در محـل هـای جدیـد نصـب و تعـداد ۱۵ دستگاه جایگزین دستگاه های فرسوده شد.
وی با اعلام اینکه پیش از سال ۱۳۹۲ تعداد دستگاه های POS نصب شـده در استان هشت هزار و ۳۸۱ دستگاه بود، گفت: تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۵ این تعـداد بـه ۲۳ هزار و ۷۷۷ دستگـاه اعم از ثابت و سیار رسیـد کـه این روند رو به افزایش همچنان در جهت رضایت مشتریـان بانـک و استفاده عموم مردم از این دستگاه ها سیر صعودی خود را ادامه خواهد داد.
سعیدی با اشاره به شکل گیری کانون جوانه ها توسط بانک ملی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم پولـی و اقتصـادی، گفت: با توجه به اینکه محتوای مناسبـی در راستای آموزش علم اقتصاد و بالا بردن سواد اقتصادی کودکان و نوجوانان موجود نبود، در این طرح با استفاده از جذابیت بالای محیط وب برای کودکان و نوجوانان امروزی مفاهیم اقتصادی در محیطی شاد و سرگرم کننده آموزش داده می شود تا با مفاهیم پس انداز کردن و تنظیم دخل و خرج آشنا شوند.
وی از جذب بیش از ۱۰۰ هزار عضو در کانون جوانه های استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای هم با اداره کل آموزش و پرورش و همچنین سازمان نوسازی مدارس استان در راستای توسعه همکاری های دوجانبه به خصوص آشنایی نوجوانان با سامانه کانون جوانه ها امضا شده است.
سعیدی به سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان و همکاری پژوهشی در حوزه های بانکداری نوین، فناوری اطلاعات و مدیریت سازمانی به عنوان زمینه دیگر همکاری بین بانک ملی ایران و موسسه های آموزش عالی کشور اشاره کرد و گفت: درهمین راستا در رویداد استارت آپ میت آپ تبریز ( رویدادکارآفرینی و فناوری ) از ایده های نخبگان بومی که راهکارهای جدیدی برای حل مشکلات و مسائل موجود در دنیای فناوری ارائه دادند ، در مهرماه ۱۳۹۵ حمایت کردیم.
وی به احداث خانه بهداشت روستای ساری سولی، مشارکت در احداث خانه بهداشت روستاهای دیزج صفرعلی، آقابابا سنگ، طرزم، ینگجه و نگارستان ورزقان به عنوان رویکردهای حمایتی بانک ملی از توسعه مناطق محروم اشاره کرد و افزود: مشارکت ۱۰۰درصدی در احداث مدرسه شهدای بانک ملی روستای میرزا علی کندی از دیگر خدمات انجام شده در این راستاست.
سعیدی اصل با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی تسهیلات پرداخت شده توسط بانک ملی در استان آذربایجان شرقی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۲ گفت: در سال ۹۲ در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات بازرگانی، مسکن و قرض الحسنه ۸ هزار و ۲۷۴ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال و در سال ۹۵ به میزان ۱۴ هزار و ۷۲۸ میلیارد و ۲۴۱ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.
وی همچنین از افزایش ۶ برابری تسهیلات ازدواج پرداخت شده در استان توسط بانک ملی در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۲ خبر داد و گفت: در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید ۲ هزار و ۳۰۷ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شد.
وی اظهارکرد: بانک ملی استان اذربایجان شرقی در این سال ها با پرداخت ۵۶ هزار و ۲۵۲ فقره تسهیلات ازدواج سرآمد بانک های استان بوده است.
مدیر امور شعب بانک ملی در آذربایجان شرقی میزان تسهیلات اشتغال پرداخت شده به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در استان را در چهار سال گذشته ۸۸۴ میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: توسط این بانک ۲ هزار و ۱۱۲ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید پرداخت شده است.
سعیدی اصل همچنین گفت: در سفر کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان شرقی تعداد ۴۲۷ فقره تسهیلات قرض الحسنه به میزان هشت میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال به مردم این استان پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه در مهر ماه ۱۳۹۴ به صورت آزمایشی و دراسفند ماه همان سال به صورت رسمی سامانه بام رونمایی شد، هدف از ایجاد این سامانه را تحقق دو شعار’ نوآوری پایانی ندارد’ و ‘ مشتریان ما لایق بهترین خدماتند’ عنوان کرد.
وی اظهارکرد: سامانه بام علاوه بر ارائه خدمات متداول بانکداری اینترنتی، ارائه دهنده خدماتی نوین در حوزه حسابداری شخصی است.
سعیدی اصل ادامه داد: سامانه بام جدیدترین سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران است که با استفاده از آخرین تکنولوژی های حوزه فناوری و مجموعه ای از خدمات قابل ارائه به مشتریان طراحی و ارائه شده است .
وی گفت: این سامانه بدون نیاز به هیچ نوع برنامه جانبی قابل نصب در گوشی های I.O.S و اندروید است و قابلیت انجام تمامی خدمات یک بانک از جمله نمایـش آنلایـن مانـده، صورتحسـاب، انتقـال پـول از حساب به کارت یا حساب و پرداخت قبوض و خرید شارژ و پرداخت اقسـاط تسهیـلات را دارد.
وی اعلام کرد: به علت سهولت و امنیت و سرعت بی نظیر این سامانه تعداد کاربـران ایـن سامانـه از ۱۹ هزار و ۲۵ نفـر عضـو در مرداد ۱۳۹۵ به ۴۳ هزار و ۱۹۵ نفر در پایان اسفند ماه ۱۳۹۵ رسید.
وی در پایان با اشاره به عملکرد وصول مطالبات بانک ملی در استان آذربایجان شرقی گفت: با پیروی از منویات مقام معظم رهبری از سال ۱۳۹۲ ضمن عملکرد بسیار درخشان بانک ملی در حمایت از واحدهای تولیدی، با بهره گیری از ابزارهای مطالباتی نسبت به کاهـش مطالبات اقدام شده و NPL ( نسبت مانده مطالبات غیر جاری به مانـده ناخالـص تسهیـلات ) این بانک در پایان اسفند ماه ۱۳۹۵ به ۳٫۶% رسیده که در مقایسه با سایر بانک های استان و با توجه به حجم تسهیلات پرداخت شده، بسیار مطلوب است.